شناسهٔ خبر: 48540143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات مقابله ارتش سوریه با تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی منتشر شد

جزئیات ناکامی رژیم صهیونیستی در تجاوز هوایی اخیر به استان حمص و توانمندی ارتش سوریه برای دفع این تجاوز اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، یک وب سایت تخصصی در امور نظامی جزئیات مقابله ارتش سوریه با تجاوز ۲۲ ژوئیه رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

وب سایت تخصصی «میلیتری واچ مگزین» در گزارشی به چگونگی دفع تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به حمص از سوی ارتش سوریه پرداخت. در گزارش این وب سایت تخصصی هوافضا آمده است: ارتش سوریه آخرین سیستم دفاع هوایی بوک-ام ۲ ساخت روسیه را برای رهگیری چهار موشک هوا به زمین بکار گرفت.

به گفته معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه، هر چهار موشک به سمت استان حمص سوریه شلیک شده و همگی آن‌ها توسط موشک‌های سامانه دفاعی بوک-ام ۲ رهگیری شدند.

موشک‌های ضد هوایی روسی بوک-ام ۲ به عنوان یک سیستم برد متوسط با قابلیت رهگیری هواپیما‌ها و موشک‌های بالدار توصیف می‌شوند. این وب سایت تخصصی در امور نظامی نشان داد که موشک‌های سامانه اس-۲۰۰ سوریه در مقابله با هواپیما‌های صهیونیستی و آمریکایی موفقیت‌های زیادی کسب کرده اند.

قابل ذکر است که سامانه‌های موشکی بوک-ام ۲ در اواسط دهه ۲۰۰۰ به خدمت گرفته شد و بار‌ها اثربخشی بالای خود را در جنگ ثابت کرده است. این سامانه بعد‌ها با سامانه‌های بوک ۳ و اس-۳۵۰ با نقش‌های مشابه جایگزین شد.

خبرگزاری سانا بامداد ۳۱ تیر اعلام کرد پدافند هوایی سوریه اقدام به مقابله با حمله دشمن صهیونیستی در آسمان «حمص» کرده است. شبکه «العربیه» نیز در این راستا گزارش داد پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

برخی منابع محلی در این راستا اعلام کرده بودند که سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه پس حمله رژیم صهیونیستی وارد عمل شده است و با سه راکت جنگنده‌های دشمن را رهگیری و منهدم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما