شناسهٔ خبر: 48539372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب:

عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب، عملیات مرصاد را تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران دانست و گفت: مرصاد یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که با الطاف خاصه خداوندی نابودی سازمان نظامی منافقین را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، افزود: پرونده هشت سال دفاع مقدس در بُعد سخت‌افزاری آن را با شکست منافقان در عملیات مرصاد بسته شد.

وی اظهار داشت: دوران پرافتخار دفاع مقدس برگ های زرینی در خود دارد که در تاریخ ماندگار شده و از آن ها به عنوان اوج مقاومت و ایثار رزمندگان اسلامی در سالهای حماسه و خون یاد می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب گفت: پنجم مردادماه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است و کارنامه درخشانی از رزمندگان استان کرمانشاه در عملیات مرصاد با عنوان طلایه‌داران مرصاد که منجر به پیروزی در عملیات مرصاد و ناکامی دشمن و منافقین شد به ثبت رسیده است.

انجام ۲۷ عملیات دفاع مقدس در کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد سه روز در برابر منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد ۱۳۶۷ خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک هزار و ۵۲۳ تن از افراد آنها را کشته، ۲ هزار و ۳۰۰ تن زخمی شدند و ۳۰۵ تن هم به اسارت درآمدند.

همچنین از تجهیزات جنگی این گروهک بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۸۰ میلی‌متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۶۰ میلی‌متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی‌متری از میان رفت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما