شناسهٔ خبر: 48537483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به جاری شدن سیلاب و رعد و برق هشدار داد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی نقشه ها بیانگر احتمال رعد و برق، وقوع رگبار، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در روز سه شنبه تا پایان هفته جاری است که لازم است شهروندان از تردد در اتفاعات و مسیل ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بااشاره به صدور هشدار زرد توسط اداره کل هواشناسی استان نسبت به بارش های رگباری تابستانه افزود: نواحی شمالی استان بیشتر تحت تاثیر این مخاطرات هستند و لازم است تا جوامع محلی در تردد در مسیر سیلاب ها دقت کنند.

وی اضافه کرد: با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو وضعیت جوی استان از روز سه شنبه تا پایان هفته همراه با رعد و برق و تند باد لحظه ای و از روز چهارشنبه همراه با کاهش محسوس دما خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: توصیه می شود آمادگی‌لازم در زمینه آبگرفتگی‌ معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها مورد توجه شهروندان و دستگاههای مربوط باشد، از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود و عدم صعود به ارتفاعات نیز با توجه به احتمال رعد و برق مورد توجه کوهنوردان چوپانان و جوامع محلی باشد.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بارانی در استان گزارش نشده ولی سرعت وزش باد در چایپاره ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

کریمی گفت: در شبانه روز گذشته بوکان گرم ترین شهر استان با دمای مثبت ۴۰ درجه و چالدران خنک ترین شهر با دمای مثبت ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است و سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی در این استان ثبت می‌شود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما