شناسهٔ خبر: 48536982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختیارات شوراها فراتر از مسائل شهرداری است/اعضای منتخب مشکلات مردم از ادارات را مطالبه گری کنند

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان گفت: ۹۰ درصد کارهای شورا به موضوع شهرداری و مسایل شهری و عمرانی اختصاص یافته در حالیکه اختیارات شوراها فراتر از مسائل شهرداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله مرادی در نشست با اعضای منتخب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر سنندج، فقر، مواد مخدر، قاچاق و مشکلات جامعه را از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دانست و افزود: شوراها می‌توانند در حل مسایل اجتماعی و فرهنگی دخیل باشند، همچنین خدمت به مناطق فقیرنشین و دورافتاده در حاشیه شهرها فراموش نشود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان خواستار بررسی معضلات شهر در شورای فرهنگ عمومی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آسیب‌های اجتماعی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۸ معضل اجتماعی در شهر سنندج شناسایی شده است اظهار کرد: حل معضلات اساسی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمومی و عمرانی می‌تواند به موفقیت شورا کمک کند.

وی وظایف شوراهای اسلامی شهر را بسیار وسیع و گسترده توصیف کرد و اظهار کرد: ۹۰ درصد کارهای شورا به موضوع شهرداری و مسایل شهری و عمرانی اختصاص یافته در حالیکه اختیارات شوراها فراتر از مسائل شهرداری است.

الله مرادی اعتمادسازی در بین مردم از سوی شوراهای شهر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کم کاری برخی مدیران موجب سلب اعتماد مردم شده و نتیجه آن را در انتخابات دیدیم که نیاز است اعضای منخب دور ششم این اعتماد از دست رفته را به مردم بازگردانند.

به گفته وی، مردم کردستان تشنه خدمت‌اند و با خدمت به مردم می‌توان به فضای اعتمادسازی و آرامش روانی در جامعه کمک کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان رضایتمندی مردم را مرهون ایجاد آرامش روانی و نیز ایجاد نشاط اجتماعی و امنیت روانی را نیازمند فعالیت‌های فرهنگی در جامعه دانست و بر ترویج نمادهای ارزشی و ملی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه معروفات در جامعه مورد غفلت واقع شده است، خواستار ترویج معروفات و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی در سطح شهر شد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان بر فراهم کردن بسترهای ورود سرمایه گذار به داخل استان تاکید کرد.

الله‌مرادی مطالبه‌گری مسائل و مشکلات جامعه از ادارات دولتی را یکی دیگر از وظایف شوراها دانست و گفت: شوراهای شهر باید در جهت حل مشکلاتی مانند آب و فاضلاب شهری، برق و گاز حرکت کنند.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای انقلابی در جامعه مایه خیر و برکت است، اظهار کرد: اعضای شورای شهر انقلابی هستند و شورا می‌تواند پرچمدار جهادی، انقلابی و مردمی باشد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: شورا یک رکن اساسی از حکومت‌های مردمی است فلذا می‌توانند نقش اساسی و تاثیرگذاری در مسایل شهری ایفا کنند.

به گفته وی، حضور مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی پیامدهای مثبتی بدنبال داشته و کمترین مشکل برای نظام ایجاد کرده و بازخورد سیاسی امنیتی کمتری داشته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

نظر شما