شناسهٔ خبر: 48535456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیانیه موسسه آرمانی فراز فردا درباره انتخاب شهردار

موسسه آرمانی فراز فردا در راستای انتخاب درست شهردار شیراز خطاب به اعضای شورای شهر بیانیه‌ای صادر کرده و فاکتورهای مهم این انتخاب را عنوان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،
موسسه ارمانی فراز فردا با اشاره به مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب شهردار بیانیه‌ای را صادر کرده است.

وَالَذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ وَمِمَا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ

در نظام اسلامی، انتخابات یک فرصت برای برگزیدن اشخاص کاردان و اصلح برای زمامداری امور مردم است.

یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده شورای شهر می باشد انتخاب شهردار است. ریاست شهرداری کلانشهری چون شیراز با توجه به حجم امور و بودجه مصّوب از حساسیت های ویژه ای برخوردار است.

به نظر می رسد علاوه بر دو رکن تخصّص و تجربه که برای ریاست شهرداری لازم است. امروزه برای اداره کلانشهری چون شیراز نیاز به خلق درآمدهای جدید با افکار نو می باشد تا بتوان پروژه های بزرگ و محرک را به حرکت در آورد.

در حال حاضر منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در حساس ترین و مهمترین برهه خدمت خویش بایستی شخصّی را جهت سمت شهردار انتخاب نمایند که توانایی اداره کلانشهری چون شیراز را داشته باشد و با افکار به روز و کارآمد کمبود و نقصان های ظاهری و باطنی شهر را متناسب با بافت تاریخی، فرهنگی، مذهبی و...جبران نماید.

قطعا آشنایی با شهر و سابقه اجرایی روشن در کنار ویژگی های شخصّیتی والا همچون مردم داری، پاکدستی، پاک چشمی، امانت داری و نگاه بلند و کلان به موضوعات از حداقل ویژگی هایی است که باید در شهردار آتی شیراز جلوه گر باشد و منتخبین شورای شهر قطعا واقف به ویژگی های واجب مشروح در فوق می باشند.

به هر تقدیر امروز فرصت خدمت به مردم شیراز کاملا فراهم است و با یک انتخاب خوب و صحیح می توان زمام شهر را به شهرداری سپرد که با فکر روشن و نگاه منطقی و روحیه انقلابی کارهای بزرگ را در این شهر به سرانجام برساند.

موسسه شهر آرمانی فراز فردا در این راستا وظیفه خود می داند جهت پاسداری از رای مردم و انتخاب شهردار شایسته، به دقت مسائل را رصد کرده و از تمام ظرفیت های فکری خود برای کمک به منتخبین شورای ششم بهره ببرد تا به فضل خدا شاهد توسعه، پیشرفت و تعالی کلانشهر شیراز در آینده نزدیک در تمام ابعاد و شاخصه ها باشیم.

در بیانیه موسسه شهر آرمانی فراز فردا خطاب به منتخبین شورای شهر شیراز موارد زیر موکدا مستدعی است:

بذل توجه جدی به شاخصّه ها در انتخاب شهردار کلانشهر شیراز، موسسه شهر آرمانی فراز فردا در بیانیه ای خواستار توجه جدی به ملاک ها و شاخصّه ها در انتخاب شهردار جدید کلانشهر شیراز می باشد.

در متن این بیانیه خطاب به منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز آمده است:

بدون شک به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد شهری نقش مهمی در یک شهر دارد و الزاما یک شهردار موفق نیز شهرداری است که بتواند تاثیرات رو به رشدی در زندگی مردم ایجاد کند.

برای یک شهردار در تراز، معیارهای زیادی بر شمرده می شود چرا که مدیریت شهری یک مدیریت خاص، متفاوت، پیچیده و چند بعدی است؛ لذا علاوه بر خصّوصیات شخصّی و اجتماعی از قبیل: ولایت پذیری و دینداری، دانایی، آگاهی، هوشمندی، تخصّص، داشتن قابلیت، نگاه درست به مشکلات، استقلال فکری و عملی، ابتکار و خلاقیت، قاطعیت، پاکدستی و پاکدامنی، امانتداری، مهارت های مدیریتی و فردی و ارتباطی و... یک شهردار در تراز انقلاب اسلامی باید دارای شاخصّه هایی به شرح ذیل باشد:

۱. نحوه تعاملات اجتماعی با گروه های مختلف جامعه را بداند و با مبانی اعتقادی و ایدئولوژی و اداری کاملا آشنا باشد.

۲. مولفه های اقتصّادی را بشناسد و از مدیریت اقتصّادی قوی برخوردار باشد تا بتواند از منابع موجود بیشترین استفاده را کرده و راه های درآمدزایی را شناسایی و بررسی و به بهترین نحو ممکن آنها را بکار بندد.

۳. از ایده های کارآمد و به عبارتی مشارکت و همراهی مردمی و خرد جمعی بهره وری نماید.

۴. با وظایف شهر آشنا باشد و فرصت ها و تهدیدات شهری را بشناسد و از برنامه های زائد و انحرافی پرهیز نماید.

۵. یک شهردار در تراز انقلاب در واقع باید یک مدیر فرهنگی باشد چرا که این ویژگی می تواند در تعاملات شهری تاثیرگذار باشد و با ارائه آموزش و اطلاع رسانی در برنامه های عمرانی، شهرسازی، اقتصّادی، فرهنگی و اجتماعی باعث مشارکت مردم در عرصه های مختلف شده به نحوی که تبدیل به باورهای عمومی گردد.

۶. شهردار منتخب باید برای جذب سرمایه گذاری و مشارکت مردمی که جنبه تشویقی دارد تلاش کند. 

۷. وی باید محیطی آرام، دلنشین و بدون تنش در سطح شهر ایجاد نماید و با پرسنل خدوم شهرداری ارتباط صمیمی و دوستانه برقرار کند.

موارد پیشنهادی فوق در انتخاب شخص اصلح به عنوان شهردار مطرح شد که شایسته است اعضای محترم شورای کلانشهر شیراز ضمن توجه به موارد مطرح شده در ویژگی علمی و اجرایی شخص شهردار، در انتخاب این شخص مهم، بیشتر به برنامه های اجرایی و کاربردی شهردار منتخب توجه کنند و تا حد امکان شهردار با توجه به برنامه هایش برگزینند.

در این راستا پیشنهاد می گردد با توجه به وضعیت فعلی و ضرورت های پیش رو از جمله نارسایی های موجود شهر به انتخاب شهرداری بپردازند که با اشراف بر موضوعات قادر به حل مشکلات در اسرع وقت باشد.

انتهای پیام/ن

نظر شما