شناسهٔ خبر: 48535376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اولین "دهکده مشاغل کودک" در گیلان افتتاح شد

صاحب‌خبر -
اولین "دهکده مشاغل کودک" در گیلان افتتاح شد
خبرگزاری آریا - مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: دهکده مشاغل کودک بزرگترین مرکز مشاغل کودک در کشور است که به گروه سنی 3 تا 13 سال در رشته های شغلی مختلف از جمله طراحی و خیاطی، نجاری، تعمیرات خودرو، الکترونیک، نقشه کشی، بانکداری، آشپزی و ارگونومی آموزش می دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان،دهکده مشاغل کودک با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان،عباس علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، محمد حسینی مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دیگر مسئولان استان گیلان افتتاح شد.
حسینی در حاشیه این مراسم گفت: دهکده مشاغل کودک گیلان با 3 و نیم میلیارد تومان اعتبار در فضایی بالغ بر 640 مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش های شغلی و مهارت های زندگی برای کودکان راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: این مجموعه با کمک 40 مربی سازمان فنی و حرفه ای استان، 40 شغل را پوشش و آموزش های لازم را به مخاطبان ارایه می دهد.
وی گفت: ثبت نام کودکان در گروه سنی یاد شده بر اساس علاقه آنان به مشاغل است و کودکان ثبت نام شده در دهکده مشاغل کودک بر اساس استعداد برای آموزش رشته شغلی هدایت می شوند.
وی با بیان اینکه دهکده مشاغل کودک اولین مرکز فرهنگ سازی با موضوعات مختلف و مشاوره اجتماعی است، افزود: در این دهکده به گروه سنی 3 تا 13 سال اطلاعاتی در ارتباط با حقوق شهروندی و شبکه های مجازی و خطرات آن نیز ارائه می شود.
وی اضافه کرد: در این مرکز با هدف آگاه سازی در زمینه مضرات مواد مخدر با همکاری پلیس مواد مخدر و حضور مربیانی از این مجموعه به خانواده های این کودکان نیز اطلاعاتی داده می شود.
حسینی گفت: کودکان آموزش دیده در دهکده کودک، مدرک رسمی مربوط به فنی و حرفه ای نیز دریافت می کنند.
5 اَمرداد 1400 10:20
روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان |
کد خبر : 242,765
کلیدواژه ها: فرهنگ سازی,مشاوره اجتماعی,کودکان,دهکده مشاغل کودک,روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان
نظرات بینندگان

نظر شما