شناسهٔ خبر: 48533393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

ابهام در میزبانی عراق از ایران/ توصیه وكیل اردنی به عراقی‌ها

میزبانی عراق در خانه‌اش از دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ دشوار به نظر می‌رسد.

صاحب‌خبر -


به گزارش نما، عماد حناینه، وکیل اردنی درباره درخواست فدراسیون فوتبال عراق برای میزبانی‌اش از دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در شهر بصره به سایت winwin گفت: عراق در صورت درخواست رسمی بازگرداندن بازی‌های ملی‌اش به خاک خود نیازمند اعزام کمیته‌ای از سوی فدراسیون جهانی فوتبال برای روشن شدن وضعیت امنیتی شهر بصره است. شهر نامزد بازی‌ها و فدراسیون فوتبال عراق باید یک درخواست فوری را به فیفا ارسال کنند تا سریع‌ترین زمان برای تعیین کمیته بررسی وضعیت تعیین شود. باید بندی در درخواست عراق برای دریافت پاسخ زودهنگام در ۷ روز گنجانده شود، زیرا زمان کافی وجود ندارد. عراق شهریور ماه باید در بازی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف ایران برود و زمان کافی نیست.

این وکیل اردنی افزود: عراق در صورت تاخیر فیفا در پاسخ یا تعیین کمیته تعیین وضعیت می‌تواند به دادگاه جهانی داوری ورزش (CAS) مراجعه کند. این دادگاه برخی تصمیم‌های خود را زودهنگام می‌گیرد که ممکن است ظرف چند ساعت یا چند روز صادر شود. عراق از هم‌اکنون باید درخواست فوری خود را به فیفا جهت تعیین کمیته‌ای ارسال کند، زیرا این مهمترین موضوع برای برگزاری بازی‌های ملی در خانه است. البته دادگاه تصمیمی برای بازگشت مستقیم عراق به برگزاری بازی‌های ملی خانگی نمی‌گیرد، زیرا تصمیم آسانی نیست. این یک موضوع امنیتی است اما دادگاه می‌تواند از فیفا بخواهد دلایل تاخیر در اعزام کمیته تعیین وضعیت در زمان تعیین شده را اعلام کند.

فیفا بازی‌های ملی خانگی عراق را به دلیل بی‌ثباتی وضعیت امنیتی این کشور از ورزشگاه ملی بصره به ورزشگاه امان اردن انتقال داد.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما