شناسهٔ خبر: 48532528 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

حذف ورزشكار اوكراینی از المپیك توكیو به دلیل تخلف دوپینگ

ورزشكار اوكراینی رشته سه گانه زنان به دلیل تخلف دوپینگ از مسابقات المپیك توكیو كنار گذاشته شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش نما، ساعاتی قبل از آغاز مسابقه ورزش سه گانه زنان در بازی‌های المپیک توکیو، یولیا یلیستراتووا از اوکراین به دلیل دوپینگ از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

آژانس بین المللی تست (ITA) ساعاتی قبل از شروع مسابقه اعلام کرد نتیجه آزمایش دوپینگی که ماه ژوئن در جریان مسابقه‌ای در چارچوب جام ملت‌های اروپا در دنیپرو (اوکراین) از این ورزشکار به عمل آمده بود، به خاطر وجود ماده ممنوعه EPO مثبت شده است.

در بیانیه ITA آمده است: " آزمایشگاه ورشو روز ۲۴ ژوئیه این قضیه را به اطلاع فدراسیون بین المللی سه گانه رسانده بود. "

یولیا یلیستراتووا، ۳۳ ساله، "به طور موقت معلق" شد. این جمله‌ای بود که او را از حضور در بازی‌های المپیک محروم کرد. با این حال، یولیا ممکن است با درخواست تجزیه و تحلیل نمونه B، این تصمیم را در دادگاه عالی داوری ورزش به چالش بکشد.

این اولین پرونده دوپینگ در بازی‌های المپیک توکیو نیست. کریم یوسین، ورزشکار سوئیسی دوی ۴۰۰ متر با مانع نیز روز ۲۳ ژوئیه، چند ساعت قبل از مراسم افتتاحیه، به دلیل تخلف دوپینگ از مسابقات محروم شد. سایر ورزشکاران نیز اندکی قبل از اولین مسابقه خود از رقابت‌ها محروم شدند، از جمله شاکاری ریچاردسون آمریکایی که در تاریخ ۲۸ ژوئن توسط آژانس ضد دوپینگ آمریکا به دلیل مصرف ماده مخدر حشیش معلق شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما