شناسهٔ خبر: 48532096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار ایلام:

اعتبارات اربعین امسال بصورت 100 درصدی تخصیص می یابد

موج نیوز

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اعتبارات اربعین امسال بصورت 100 درصدی تخصیص می یابد،گفت: با توجه به محدودیت منابع و اینکه اعتبارات استانی در حوزه زیرساختی هزینه می شود،ضرورت دارد کمیته ها ازطریق وزارتخانه ها پیگیراعتبارات ملی باشند تا منابع جدیدی را به اربعین تزریق کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام درنشست ستاد اربعین استان به احتمالات برگزاری اربعین و تردد زوار اشاره کرد و افزود: در صورت برگزاری مراسم اربعین امسال دو رویه وجود دارد یا بصورت محدود و با ساختاری جدید در قالب کاروان ها با رعایت پروتکل های ویژه و تائیدیه واکسیناسیون انجام و یا همچون سال قبل با تعداد نامحدود با این تفاوت که تمام کسانی که شرکت می کنند باید واکسینه شده باشند، برگزار می شود.

وی اظهار داشت:کمیته های تخصصی و مسئولین استانی برنامه ریزی لازم را برای هر دو حالت داشته باشند وضمن تکمیل زیرساخت های اربعین، می بایست کمیته های تخصصی در حوزه های مختلف و استانهای معین فعالیت خود را شروع کنند.

استاندار ایلام برتامین آب پایدار، رعایت پروتکل ها وانجام واکسیناسیون در برگزاری اربعین امسال تاکید و تصریح کرد: اربعین یک کار جمعی است همه در آن نقش داشتند، ضرورت دارد کمیته ها فعالتر، پویاتر و جدی تر بصورت هفتگی جلسات را برگزار و نشست های تخصصی را دنبال کنند.

نوذری با بیان اینکه اربعین امسال با سالهای گذشته متفاوت است،خاطرنشان کرد: شرایط کرونا و وضعیت گرما، اربعین امسال را وارد شرایط خاصی کرده که اجرای پروتکل ها و محدودیتها از یک سو و وضعیت گرما از سوی دیگر مخاطرات، چالش ها و نیازمندی های خاص خود را دارد،ضرورت دارد زیرساخت های اولیه از جمله تامین آب پایدار و امکاناتی از قبیل آب سردکن، یخ ساز و غیره فراهم شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی بعمل آمده تمام کسانی که واکسینه شده اند می توانند در ایام اربعین ازکشور خارج شوند،گفت:در برگزاری اربعین دو سناریو محتمل است،در مرحله اول کلیه عوامل درگیر در برگزاری امر اربعین واکسینه شوند و در صورت همراهی مسئولین ملی و بخاطر قرار گرفتن ایلام در کریدور اربعین و مواجهه کل استان با خطر کرونا، پیشنهاد شد تمام مردم استان ایلام تا قبل از ایام اربعین واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه بخاطر گرما و شرایط کرونا بیشترین مخاطرات اربعین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد،از استقرار بیمارستان سیار با تمام امکانات از سوی ستاد اجرای فرمان حضرت امام در مهران خبر داد و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا امکانات و زیرساخت های حوزه سلامت در پایانه مرزی مهران تکمیل شود.

استاندار ایلام به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استانداری اشاره و از اختصاص 30 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت های اربعین و اقدامات اولیه در پایانه مرزی مهران خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم زیرساخت های اولیه پایانه مرزی مهران در فصل گرما تکمیل گردد.

نظر شما