شناسهٔ خبر: 48531657 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

قاسمپور:اسکوچیچ می‌تواند به فوتبال ما کمک کند

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اسکوچیچ الان به شناخت بهتری رسیده و می‌تواند بیشتر به فوتبال ما کمک کند.ابراهیم قاسمپور درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی فوتبال ایران باید برای مسابقات مرحله گروهی به بهترین شکل ممکن آماده شود. تجربه و سابقه نشان داده که فوتبال ایران نمی تواند برای هیچ تورنمنتی آمادگی مناسب را داشته باشد. همواره یا امکانات نبوده یا برنامه ریزی مناسبی انجام نمی شود و همواره بی برنامگی برایمان مشکل ساز شده است. هر مدیری هم که به فدراسیون آمده نتوانسته انتظاری که می رود را برآورده کند و برنامه خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران تدارک دیده شود. الان بعید است که فدراسیون در فرصت های باقی مانده بتواند برنامه خوبی برای تیم ملی تدارک ببیند و قطعا ما زمان لازم برای کسب آمادگی و برگزاری اردو را نخواهیم داشت چون هنوز لیگ و جام حذفی تمام نشده و سه تیم ایرانی هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.
 
او ادامه داد: با این وجود تیم ملی فوتبال ایران از نظر بضاعت فنی و پتانسیل بازیکنان و خلاقیت فردی شرایط بسیار خوبی دارد اما همین بازیکنان و لژیونرها برای هماهنگی نیاز به اردو و برنامه ریزی دارند. این روزها همه کشورهای همسایه در حال سرمایه گذاری برای پیشرفت هستند اما متاسفانه شرایط ما متفاوت است. در صورتی که اگر ما از گروهمان صعود نکنیم فوتبال ما لطمه می خورد به همین دلیل باید حداقل در فرصت کم باقی مانده بهترین برنامه برای تیم ملی تهیه شود.

قاسمپور با اشاره به طولانی شدن لیگ فوتبال ایران گفت: لیگ همه کشورها به پایان رسیده اما هنوز لیگ برتر و جام حذفی ما ادامه دارد. همین فرسایشی شدن لیگ باعث افزایش مصدومیت و خستگی بازیکنان می شود. در کشورها آنقدر تعطیلات زیاد است که نتیجه آن می شود لیگ طولانی فوتبال ایران. همین الان هم بازیکنان خسته هستند و امیدوارم در شرایط خوبی به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی برسیم. با همه این مشکلات، برنامه ریزی و تدارکات اگر برای تیم ملی خوب باشد می توانیم از گروهمان صعود کنیم چون بضاعت تیم ملی فوتبال ایران بالا است و لژیونرهای خلاق و باتجربه ای داریم.

قاسمپور با اشاره به تمدید قرارداد دراگان افزود: از معدود افرادی بودم که با تمدید قرارداد اسکوچیچ موافق نبودم چون ما زمانی کی روش را به عنوان سرمربی تیم ملی در اختیار داشتیم و نیاز به سرمربی با تجربه و شناخته شده با رزومه قوی داریم. الان نمی توان گفت که با اسکوچیچ وزن تیم ملی فوتبال ایران بالا رفته و اگر قرار بود اسکوچیچ سرمربی تیم باشد می توانستیم از یک مربی ایرانی هم استفاده کنیم. البته اسکوچیچ الان به شناخت بهتری از فوتبال ایران رسیده و می تواند بیشتر به فوتبال ایران کمک کند.

قاسمپور درباره حضور احتمالی کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال عراق گفت: انتخاب کی روش برای سرمربی تیم ملی عراق بی دلیل نیست. کی روش با زیر و بم فوتبال ایران آشنا است و به بهترین شکل می تواند به تیم ملی عراق کمک کند.

برچسب‌ها:

نظر شما