شناسهٔ خبر: 48530645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت دادگستری | لینک خبر

وبینار ازدواج و تشکیل خانواده از منظر حقوق شهروندی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، وبینار « ازدواج و تشکیل خانواده از منظر حقوق شهروندی » به همت اداره کل حقوق بشر و پی گیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و هسته مشاوره آموزش و پرورش شهریار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این وبینار که به مناسبت سالروز ازدواج دو اسوه مقدس بنیاد خانواده در فرهنگ اسلام، حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی داشت هفته ازدواج، با محوریت اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در فرهنگ ایرانی- اسلامی برگزار شد عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری مؤلفه های ازدواج آسان در پرتو آموزه های دینی و حقوق موضوعه را تشریح کرد.
وی در بخش اول سخنان خود با استناد به آیات و روایات به تشریح ازدواج آسان در آموزه های دینی پرداخت و تجمل پرستی و زرق و برق های دنیوی برای دستیابی به ازدواج را مغایر با آموزه های قرآنی و معارف اسلامی دانست و در بخش دوم سخنان خود به تشریح ازدواج در حقوق موضوعه پرداخت.
در این وبینار همچنین کلهر، روانشناس و مدرس کشوری آموزش خانواده و جلالیان، مدیرکل کنوانسیون حقوق کودک مطالبی را در خصوص آمادگی های روانشناختی قبل از ازدواج و چارچوب های حقوقی ازدواج از منظر اسناد بین المللی ارائه کردند.
شایان ذکر است ساماندهی امور جوانان کشور به ستاد ساماندهی امور جوانان واقع در وزارت ورزش و جوانان واگذار گردیده است. یکی از برنامه های بنیادین این ستاد، ساماندهی امور جوانان در امر ازدواج می باشد. به لحاظ اهمیت مقوله ازدواج و تشکیل خانواده در فرهنگ ایرانی-اسلامی و با عنایت به موانعی که در این راه وجود دارد، دستگاه های عضو ستاد هر ساله برنامه هایی را به ویژه در هفته ازدواج اجرا می کنند، در همین راستا برخی دستگاه های اجرایی عضو ستاد از جمله وزارت دادگستری مکلف به انجام برنامه هایی برای حمایت از جوانان هستند، معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری نیز به عنوان عضو ستاد ساماندهی جوانان در جهت آگاهی بخشی و توانمند سازی جوانان برای تشکیل خانواده و فرآیند ازدواج، علاوه بر برنامه های دیگر، وبینارهایی را با هدف آگاه سازی جوانان در امر ازدواج و تشکیل خانواده برگزار می کند.

نظر شما