شناسهٔ خبر: 48529666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان الزامی است/بیماری کرونا روبه افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: متأسفانه از ابتدای تیرماه شیوع کرونا و تعداد بیماران بستری و سرپایی افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری‌مقدم رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان  با اشاره به افزایش شاخص سرایت‌پذیری بیماری کرونا به ۱/۳۲ گفت: متأسفانه از ابتدای تیرماه شیوع بیماری و تعداد بیماران بستری و سرپایی افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره اینکه به طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ مورد در بیمارستان بستری شدند، گفت: ۳۶۴ مورد بیمار سرپایی و ۳ مورد فوتی داشتیم که در مجموع از ابتدای کرونا تاکنون متاسفانه ۲ هزار و ۳۲۰ نفر فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان  ادامه داد: متأسفانه روند بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده که روند روبه رشدی داشته است.

حیدری مقدم بیان کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۰ بیمار با علائم تنفسی و کرونا به مراکز درمانی اورژانس و بیمارستان‌ها مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۱۰ نفر بستری شدند.

او با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما در حال حاضر عادی‌انگاری مردم در فضای عمومی است، گفت: برخی از مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اعتقاد ندارند و در حال حاضر باید مردم را نسبت به واکسیناسیون ترغیب کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان با اشاره به علل طغیان این ویروس طی دو هفته گذشته تاکید کرد: از علل طغیان طی دو هفته گذشته شرکت در اجتماعات است که ۳۸ درصد موارد بستری و سرپایی ما را تشکیل داده است و ۶۱ درصد نیز تماس درون خانوادگی است.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه تعداد واکسن‌هایی که داریم قابل قبول است و در حدی است که بتوانیم گروه هدف خود را واکسینه کنیم،  گفت: تاکنون در استان ۲۰۸ هزار دز واکسن تزریق شده است که حدود ۷۲ درصد جمعیت نزدیک به ۷۰ سال  واکسینه شدند.

او  از تصویب راه اندازی ۱۳ مرکز جدید تجمیعی تزریق واکسن خبر داد و یادآور شد: ۸۵ درصد از فوتی‌ها در استان همدان بالای ۷۰ سال سن دارند و اگر بتوانیم گروه سنی ۶۰ سال به بالا را واکسینه کنیم نزدیک ۹۵ درصد از مرگ و میر‌های کرونایی کاهش می‌یابد که در این بین آگاه سازی و اطلاع رسانی از تأثیرات واکسن در جامعه روستایی باید بیشتر شود.

دکتر حیدری مقدم  تاکید کرد: هر واکسنی که در کشور وجود دارد می‌تواند مرگ و میر را کاهش دهد.

انتهای پیام/م

نظر شما