شناسهٔ خبر: 48529167 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نحوه اعلام شکایت شهروندان به تعزیرات حکومتی

معاون گشت سیار تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شکایات مردمی باید به صورت دقیق و با جزییات کامل به سامانه‌های ما اعلام شود.

صاحب‌خبر -

مهدی علی عسگری معاون گشت سیار تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بار‌ها مشاهده شده که قیمت کالایی یک نرخ است و تخفیفی که برای آن در نظر گرفتند با این قیمت همخوانی ندارد.

وی افزود: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی کننده به تخلفات صنفی است، بار‌ها هم این موضوع اعلام شده که سازمان‌های صنعت معدن و تجارت، بهداشت و دامپزشکی می‌توانند تخلفات رخ داده در بازار را به ما گزارش کنند تا با ورود به موضوعات مربوطه، به تخلفات صنفی رسیدگی کنیم.

علی عسگری با بیان اینکه شهروندان شکایات خود را به سامانه ۱۳۵ اعلام کنند، تصریح کرد: اصنافی که از اتحادیه‌های خود نرخ نامه دریافت کردند باید این نرخ نامه را در بهترین محل فروشگاه خود که قابل رویت همه مشتریان است، جای گذاری کنند و نرخ رسمی تمام اقلام فروشی در فروشگاه خود را به اطلاع عموم برسانند، لذا عدم نصب نرخ نامه در واحد صنفی مصداق بارز گرانفروشی است که این خود روشی برای انجام این تخلفات است.

وی در واکنش به بررسی تخلفات گرانفروشی در حوزه عرضه نان در پایتخت، گفت: طبق اعلام نرخ جدید نان، شهروندان در صورت مشاهده کم فروشی، گران فروشی، موارد را به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند تا بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی در اسرع وقت به محل‌های ارتکاب تخلف اعزام شوند، یکی از اولویت‌های برخورد ما، مقابله با تخلفات کم فروشی و گرانفروشی در حوزه عرضه نان است.

معاون گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان تهران، بیان کرد: شکایات مردمی باید به صورت دقیق و با جزییات کامل به سامانه‌های ما اعلام شود، به عنوان مثال شهروندان در شکایات خود اعلام کنند فروشگاهی در خیابان مطهری با پلاک مشخص اقدام به کم فروشی، گرانفروشی، احتکار و یا تقلب در حوزه لبنیات می‌کنند.

وی افزود: اگر آدرس محل ارتکاب تخلف، نوع تخلف و فرد متخلف به صورت کامل معرفی شود، بازرسان ما عملکرد و بازدهی بهتر و مثبتی از خود نشان خواهند داد، همچنین پس از هر بار ثبت شکایت در سامانه و سایت تعزیرات حکومتی، افراد کد پیگیری دریافت می‌کنند و شهروندان می‌توانند با اعلام این کد پیگیر شکایات خود شوند.

علی عسگری ادامه داد: بازرسان ما به صورت سیار در ایستگاه‌های مشخص در سطح شهر مستقر هستند و اگر شهروندی دسترسی به تلفن همراه و یا اینترنت ندارد، می‌تواند با مراجعه به ایستگاه‌های سیار گشت تعزیرات حکومتی شکایات خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما