شناسهٔ خبر: 48526150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| اعتراض صالحی امیری به وزیر ورزش ژاپن و عذ...

اقتصاد ایران: رئیس کمیته ملی المپیک، اعتراض ورزشکاران کشورمان نسبت به شرایط ورودی آنها به کشور ژاپن را به وزیر ورزش این کشور اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از توکیو، سید رضا صالحی امیری در حاشیه افتتاح نمایشگاه «ایران زیبا» در محل سفارت ایران، درباره محور مذاکرات با وزیر علوم و فرهنگ و ورزش ژاپن گفت: این دیدار با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار و توافق شد تا همکاری تداوم یابد. این همکاری‌ها در تبادل تیم‌ها، برپایی اردوهای مشترک و آنچه که به افزایش این روابط کمک می‌کند، صورت می‌گیرد که با استقبال هیوگیدا روبرو شد.

وی در ادامه گفت: در آینده نزدیک تلاش داریم روابط ورزشی و دیپلماسی ورزشی را تقویت کنیم. البته در این دیدار قرار بود رئیس المپیک ژاپن حضور یابد که به دلیل درگیری‌های پیرامون المپیک نتوانست بیاید و عذرخواهی کرد. قرار است این دیدار در چند روز آینده برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به پذیرش کاروان ورزش کشورمان در بدو ورود به ژاپن تصریح کرد: در این دیدار و در خلال مذاکره، دو بار اعتراض خود را در پذیرش کاروان در فرودگاه توکیو به وزیر ورزش ژاپن (هیوگیدا) اعلام کردم که او رسماً عذرخواهی کرد و آن را ناشی از پروتکل بهداشتی در شرایط کرونا دانست، البته ما قانع نشدیم و گفتیم نظمی که ما از ژاپن سراغ داشتیم، در فرودگاه نارینا ندیدم که وی مجدداً عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما