شناسهٔ خبر: 48526061 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابهام در سرنوشت میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی قطر

تهران- ایرنا- کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های ملی راه یافته به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر، توضیحاتی را درباره اعطای امتیاز میزبانی در مرحله پایانی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به کشورهای راه یافته به دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد فیفا و AFC حق خود را برای انتخاب میزبان تیم ها در این مسابقات که سال ۲۰۲۱ آغاز می شود، محفوظ دانسته است.

 AFC تاکید داشته جنبه‌های ایمنی، امنیتی و نیز وضعیت همه‌گیری کرونا در قلمروی کشور میزبان را درصورت لزوم برای اعطای میزبانی در نظر می‌گیرد.

در این نامه به صراحت قید شده جزییات میزبانی بازی ها به شکل «درصورت تایید» قرار دارد و در فرصت مناسب به کشورهای عضو مرتبط اعلام خواهد شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما از همه کشورهای راه یافته به دور بعدی این رقابت‌ها می‌خواهیم تا پروتکل بازی‌های بین‌المللی فیفا را جهت آماده سازی‌های به موقع برای برگزاری مسابقات رعایت کرده و موارد درخواستی را انجام دهند.

پیش تر ۱۲ کشور راه یافته به دور نهایی رقابت های انتخابی میزبانان پیشنهادی خود را اعلام کرده بودند.

این نامه درحالی به فدراسیون فوتبال ایران رسیده که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در جدول زمان‌بندی دیدارهای مرحله نهایی، ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کرده است‌.

مرحله سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از یازدهم شهریورماه آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله باید با تیم‌های کره جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان به صورت رفت و برگشت پیکار داشته باشد. دو تیم نخست به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و تیم سوم باید به پلی‌آف برود.

نظر شما