شناسهٔ خبر: 48521797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس تبلیغات اسلامی ماکو:

ترویج واقعه غدیر مورد توجه قرار گیرد

مهدی تندرست

رئیس تبلیغات اسلامی ماکو گفت: باید برنامه های ویژه ای در سطح کلان و گسترده برای ترویج واقعه غدیرخم تدبیر و اجرایی بشود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین رضا ابراهیمی امروز ۴ مرداد در مراسم سالروز میلاد باسعادت امام هادی النقی که امروز در مسجد جامع ماکو ترتیب یافت، با اشاره به اینکه اولویت با غدیر است نه محرم افزود: شیعیان اباعبدالله الحسین(ع) روزشماری شروع ماه محرم و روز اربعین را پیگیر هستند و این عشق قابل ستایش است ولی آیا درک صحیحی از چرایی رخداد عاشورا داریم؟

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو همچنین با تاکید بر اینکه قبل از محرم و یا هر مناسبت دیگر این غدیر و واقعه غدیرخم است که افضل تر از هر واقعه دیگری است، ادامه داد: مسئولین هیئت های مناسبتی و مسئولین ادارات و مردمان معمولی باید از خودمان بپرسیم که برای غدیر خم و ترویج و احیای آن چه کار کردیم. امام حسین برای احیای غدیر از جان و مال و خانواده خود گذشت ولی متاسفانه مردمان جاهل آن زمان بدون توجه به هدف واحد غدیر خم موجبات رخداد عاشورا را فراهم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به اینکه باید صدها برابر برای غدیر توان گذاشت و به ترویج آن پرداخت، افزود: متاسفانه هیئت های مذهبی خیلی سست با این موضوع برخورد می‌کنند و چنین وانمود می‌کنند که دین اسلام صرفاً دین عزاداری و یأس و ناامیدی است در حالی که مناسبت های برتر همچون غدیر خم نشان از اوج افتخار شیعیان در جهان اسلام است.

وی در ادامه گفت: برای واقعه غدیر خم نیز همانند ایام محرم باید روز شماری بشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو همچنین با اشاره به اینکه روایت های قوی از منابع غنی حکایت از آن دارد که احسانات و نذورات و عیدی ها باید از سوی مسلمین و شیعیان در روز های غدیر پیگیری شوند، افزود: متاسفانه نذورات را صرفاً برای ماه محرم و ماه رمضان و همچنین شادی ها و عیدی دادن ها را صرفاً برای عید نوروز می پنداریم.

وی افزود: ستون اسلام در بزرگداشت غدیر است ولی در مستحکم سازی این ستون کم کاری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی همچنین افزود: برنامه های غدیر باید به صورت گسترده تبلیغ شود تا دشمن با رویت این دسته های شادی که به صورت اسلامی برگزار میشود برنامه ریزی های خود را برای ترویج فرهنگ شوم خود ابتر و ناکار آمد بدانند. 

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: در این روز ها همواره باید از سوی علما و مدرسین این اصل تدریس بشود که روزی با عظمت تر از روز غدیر وجود ندارد چرا که در این روز نعمت الهی کامل شده است ولی آیا با اقداماتمان در ترویج فرهنگ و احیای غدیر شکرگذار هستیم؟

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو در پایان با اشاره به اینکه، متاسفانه آن زمان چرایی و هدف بلند کردن دست حضرت علی توسط پیامبر به جامعه فهمانده نشد افزود: در پی کم کاری های رخداده شده بعدها سر امام حسین(ع) بر روی نیزها رفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما