شناسهٔ خبر: 48519923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سعد حريري، ميقاتي را نامزد نخست وزيري لبنان کرد

صاحب‌خبر -
سعد حريري، ميقاتي را نامزد نخست وزيري لبنان کرد
خبرگزاری آریا- پس از گفتگو‌های غیررسمی و غیرعلنی مقامات لبنانی برای انتخاب مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم، سعد حریری اعلام کرد نجیب میقاتی را برای تشکیل کابینه نامزد کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پس از گفتگو‌های غیررسمی و غیرعلنی مقامات لبنانی برای انتخاب مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم، سعد حریری اعلام کرد نجیب میقاتی را برای تشکیل کابینه نامزد کرده است.
نجیب میقاتی نخست وزیر سابق لبنان امروز با میشل عون رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. گفتگو‌های غیررسمی و غیرعلنی نمایندگان مجلس و احزاب لبنانی برای انتخاب مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم این کشور ادامه دارد رسانه‌های لبنانی می‌گویند، نجیب میقاتی نزدیکترین گزینه تصدی این سمت است.
رایزنی‌های الزام آور نمایندگان مجلس لبنان با میشل عون رئیس جمهور برای انتخاب مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم این کشور آغاز شد.
از صبح دوشنبه نمایندگان مجلس لبنان طبق جدول اعلامی کاخ ریاست جمهوری با میشل عون رئیس جمهور دیدار و پس دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شده و نام مامور پیشنهادی خود برای تشکیل کابینه را اعلام می‌کنند. نجیب میقاتی، نواف سلام و فیصل کرامی از جمله افرادی بودند که در رسانه‌های لبنانی نام آن‌ها برای تصدی این سمت مطرح شد.
کارشناسان و رسانه‌های لبنانی شانس نجیب میقاتی را برای انتخاب به عنوان مامور تشکیل دولت آینده بیش از سایرین می‌دانند.
مامور تشکیل کابینه لبنان برای تصدی این پست باید در رایزنی‌های الزام آور 128 نماینده مجلس با میشل عون رئیس جمهور حداقل نصف بعلاوه یک رای مثبت را کسب کند.

حمایت نخست وزیران سابق از نجیب میقاتی
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نخست وزیران سابق لبنان گردهم آمدند تا موضوع تعیین نخست وزیر را بررسی کنند.
بعد از این نشست، فواد سنیوره بیانیه‌ای را خواند. وی گفت: لبنانی‌ها در انتظار ابتکار عمل‌های مثبت در راستای ابتکار عمل فرانسه و ابتکار عمل نبیه بری هستند.
وی همچنین از حمایت نخست وزیران سابق از نخست وزیری نجیب میقاتی خبر داد.

نظر شما