شناسهٔ خبر: 48516658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان در اولویت باشد

اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت:رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان و پرهیز از سفر رفتن با توجه به وضعیت استان‌های همجوار از نظر شیوع کرونا، باید در اولویت باشد.

صاحب‌خبر -

ولی اله حیاتی روز دوشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان کاهش یافته که از مردم تقاضا داریم بحث زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نشدن در اجتماع‌ها را جدی بگیرند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ورود خودروهای با پلاک غیربومی و خروج خودروها با پلاک بومی به شهرهای قرمز خوزستان ممنوع است افزود: همچنین برگزاری هرگونه اجتماع گسترده در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: از مردم خواهش می‌کنیم دچار عادی انگاری نشوند زیرا کرونا همچنان در کمین ما قرار دارد. مرزهای دریایی و زمینی خوزستان به شدت در کنترل بوده و آزمایشگاه های ما در مرز کار نمونه‌گیری از مسافران و خدمه کشتی‌ها ورودی را انجام می‌دهند.

وی به طرح غربالگری شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها باید به تعهدات خود در بحث طرح شهید سلیمانی عمل کنند تا بتوانیم در بخش رهگیری بیماران همچون گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم.

حیاتی افزود: دستگاه‌های اجرایی که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملکرد خوبی داشته مورد تقدیر قرار گرفته در غیر این صورت تذکر دریافت می‌کنند. لازم است که برای جلوگیری از انتشار بیماری تمام مردم استان از جمله مسوولان رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

تاکنون ۵۵۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۱۲۵ هزار دز دوم است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلا به بیماری در خوزستان از نشست‌های خانوادگی است.

نظر شما