شناسهٔ خبر: 48516596 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسه چهره در چند سال آینده در Mac ارائه می‌شود

اطلاعات منتشر شده از شرکت اپل نشان می‌‎دهد این شرکت قصد اضافه کردن Face ID به مک بوک‌های خود را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات به دست آمده هدف نهایی شرکت اپل این است که قابلیت Face ID را در تمام محصولات دیجیتالی خود، از جمله آیفون‌های سطح پایین مانند iPhone SE و iPad Air که دارای آپشن Touch ID هستند، فعال کند.

به نقل از macrumors، در همین زمینه گورمن، روزنامه نگار بلومبرگ می‌گوید: "Touch ID" به دلیل اینکه همچنان امنیت کاربران را به ویژه برای مدل‌های سطح پایین تأمین می‌کند، بخش مهمی از محصولات اپل است، الپته این در حالی است که مارک اپل گزینه جایگزین ارزان‌تری به نام Face ID را درنظر گرفته است.

ویژگی Face ID

او افزود: اما انتظار دارم که سرانجام این ویژگی تغییر کند. الپته امسال این اتفاق نخواهد افتاد، اما من شرط می‌بندم Face ID روی Mac نسل آینده ارائه شود. انتظار می رود که همه آیفون‌ها و آیپد‌ها نیز در آن بازه زمانی به آپشن Face ID مجهز شوند. حسگر تشخیص چهره دو ویژگی اصلی به اپل می‌دهد: امنیت و واقعیت افزوده.

گورمن قبلاً گزارش داده بود که اپل در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد لپ تاپ ۲۴ اینچی خود بوده است. در ابتدا برنامه ریزی شده بود که شامل Face ID باشد، اما اجرای ویژگی تشخیص چهره به دلایلی به تأخیر افتاده است. برخلاف آیفون‌ها و آیپد‌ها، صفحه نمایش لپ تاپ Mac به طور قابل توجهی نازک‌تر است و متناسب کردن سنسور‌های عمق لازم برای Face ID دشوارتر است.

محصولات دیجیتالی اپل

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل در این باره چه می گوید؟

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل معتقد است که چنین آیفونی ممکن است از سال ۲۰۲۳ آغاز به کار کند. در مورد دسکتاپ Mac، اپل همچنان در حال توسعه جایگزینی برای آی مک ۲۷ اینچی است که ممکن است از صفحه بزرگتر و تراشه "M۲X" قدرتمندتری برخوردار باشد. گفتنی است که اپل در اوایل سال جاری بر روی تولید iMac بزرگتر نسبت به آی مک ۲۴ اینچی است که در آوریل گذشته منتشر شد، تمرکز کرده است.

شرکت اپل

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما