شناسهٔ خبر: 48513880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس:

تامين حقوق کاربران، هدف اصلي طرح جديد فضاي مجازي است

صاحب‌خبر -
تامين حقوق کاربران، هدف اصلي طرح جديد فضاي مجازي است
خبرگزاری آریا- معاون مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: تامین حقوق کاربران و حفظ آن, هدف اصلی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسعود فیاضی با اشاره به اینکه آخرین قانونی که در مورد فضای مجازی داریم به سال 1388 برمی گردد, افزود: خلاء هایی در این قانون وجود دارد که بار اصلی آن بر دوش کاربران و مردم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون در جهان، حکمرانی فضای مجازی فقط در لایه زیرساخت و ابزار آن فیلترینگ بود اما این منسوخ شده است.
آقای فیاضی افزود: رویکرد دوم، حکمرانی در لایه خدمات پایه است که در این جا بحث فیلترینگ مطرح نیست بلکه بحث تنظیم گری، مطرح است.
معاون مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد اصلی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بر مبنای رویکرد دوم است که کشورهای پیشرفته دنیا هم بر این مبنا، عمل می کنند.
وی اضافه کرد: این طرح از تنظیم گری شروع می شود و فیلترینگ اصلا در اولویت آن قرار ندارد.
آقای فیاضی تاکید کرد: در این طرح بر روی خدمات پایه تمرکز شده و این در راستای حمایت و حفظ حقوق کاربران است.
معاون مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف نهاد تنظیم گر «مرکز ملی فضای مجازی» ضوابطی باید گذاشته شود که سطح اطلاعات را برای کودک، نوجوان، بزرگسال، خانواده و فضاهای عمومی معلوم کند در این صورت, خانواده ها, دیگر نگران استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی نیستند زیرا محیط امنی برای آنها فراهم می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای فیاضی با تاکید بر اینکه دغدغه این طرح و رویکرد آن فیلترینگ نیست, افزود: به هیچ وجه با اجرای این طرح، کسب و کارهای مجازی مخدوش و خللی در آنها ایجاد نمی شود.

نظر شما