شناسهٔ خبر: 48510189 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه پودینگ لیمو برای دو نفر

برای آشنایی با دستورالعمل تهیه پودینگ لیمو مطلب زیر را دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

لیمو یکی از بهترین هاست ، مخصوصاً در دسرها. در این دسر خوشمزه نیز از لیمو استفاده شده. قسمت رویی آن مانند کیک سبک و خامه ای است و پایین آن مانند پودینگ است. دستور پخت پودینگ لیمو برای دو نفر بسیار ساده است و حتما از آن لذت خواهید برد. برای آشنایی با دستورالعمل تهیه پودینگ لیمو مطلب زیر را دنبال کنید.

مواد لازم:

۱ عدد تخم مرغ بزرگ
مقداری نمک
۲ قاشق چایخوری کره
۲ قاشق غذاخوری آرد
۱/۴ فنجان شکر
۱ عدد لیمو متوسط
۱/۳ فنجان شیر

طرز تهیه:

فر را با حرارت ۳۵۰ فارنهایت درجه گرم کنید. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده ها را در یخچال قرار دهید تا زمانی که آماده زدن شوند. آرد و شکر را با هم مخلوط کنید تا به طور یکنواخت ترکیب شوند. کره (در دمای اتاق) را به زرده تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست و خامه ای شوند. شیر را اضافه کنید و هم بزنید. لیمو را خوب بشویید و سپس پوست را با استفاده از رنده، رنده کنید.

پوست و آب نصف لیمو را به مخلوط شیر اضافه کنید. ممکن است گلوله گلوله به نظر برسد ، اشکالی ندارد. آرد و شکر را هم بزنید تا یکدست شوند. کمی نمک به سفیده اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا سفت و خامه ای شود. مخلوط لیمو را به آرامی درون سفیده های زده شده بریزید. مخلوط را در دو ظرف که چرب کرده اید بریزید.

ظرف های پر شده را در قابلمه قرار دهید و دور آنها آب گرم بریزید تا به نصف قالب های چیزکیک برسد. کل ظرف را درون فر از قبل گرم شده قرار داده و برای مدت ۳۵ دقیقه یا تا زمانی که روی آن ها قهوه ای طلایی شود ، آن را بپزید. قبل از سرو غذا اجازه دهید ۱۰ دقیقه خنک شود.

 

منبع: آشپزی ها

نظر شما