شناسهٔ خبر: 48500140 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

توماس توخل بهترین مربی سال آلمان شد

توماس توخل، سرمربی جوان چلسی به عنوان بهترین سرمربی سال آلمان توسط نشریه کیکر انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل در شروع فصل هدایت پاری سن ژرمن را بر عهده  داشت، اما خیلی زود از این باشگاه فرانسوی جدا شده و در ژانویه با باشگاه چلسی به توافق رسید. توماس توخل روی نیمکت چلسی موفق به فتح لیگ قهرمانان و کسب عنوان نایب قهرمانی جام حذفی نیز شده و روزهای درخشانی را در لندن سپری کرد.

 

این در حالیست که در اواسط فصل کمتر کسی تصور می کرد چلسی موفق به کسب قهرمانی لیگ قهرمانان شود، اما با ورود توماس توخل همه چیز تغییر کرد و  این تیم با غلبه بر منچسترسیتی در دیدار فینال به این موفقیت بزرگ دست یافت.

 

 

در انتخاب نشریه کیکر، توماس توخل با اختلاف 11 عدد و با 129 رای در رتبه اول قرار گرفت. همچنین هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن مونیخ 118 رای به دست آورده و دوم شد و ادین ترزیچ، سرمربی سابق دورتموند نیز با 75 رای در جایگاه سوم ایستاد.

 

توماس توخل بعد از دریافت این جایزه گفت: "من این جایزه را با افتخار دریافت کرده و به مثابه یک افتخار بزرگ برای کل تیم می بینم، زیرا من خودم را نیز به عنوان یک بازیکن تیم و عضوی از چلسی می دانم. بنابراین دریافت جایزه شخصی برای من کمی ناراحت کننده است. چه کسی می تواند به طور دقیق بهترین سرمربی را انتخاب کند. شاید کریستین استریچ یا بو اسونسن استحقاق دریاقت این جایزه را داشته باشد."

 

رده بندی مربیان برتری فوتبال آلمان به این شرح است؛

 

 

نظر شما