شناسهٔ خبر: 48493046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خلخال مطرح شد؛

نقش موثر شاخص های فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی

فرماندار شهرستان خلخال گفت: ارتقای شاخص های فرهنگی در جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خلخال با حضور فریدون بابابی، فرماندار خلخال؛  پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرخلخال و بخش های تابعه برگزار شد.

فرماندار خلخال در این جلسه با بیان اینکه توجه به حوزه های فرهنگی و تلاش برای تامین زیرساخت ها در این حوزه گره گشای بسیاری از مسائل و معضلات کنونی جامعه است، اظهار داشت: افزایش آگاهی های عمومی در جامعه با گرایش مردم به کتاب و کتاب و کتابخوانی حاصل می شود و هرچه قدر سطح علمی و سواد اجتماعی در مردم افزایش یابد، ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی کاهش خواهد یافت.

بابایی با بیان اینکه عدم سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی موجب ایجاد مشکلات در سایر زمینه خواهد شد، افزود: افزایش طلاق، بالارفتن آمار زندانیان، رفتار های خشن و بسیاری از رفتارهای پر خطر در جامعه ناشی از عدم آگاهی و پایین بودن سطح علمی جامعه است و مقابله با این معضلات اجتماعی وظیفه نهادهای فرهنگی را دوچندان می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعداد های  علمی و فرهنگی در شهر خلخال خواستار ایجاد تعامل بین مسئولین و شخصیت های علمی و فرهنگی برای ایجاد محافل علمی و فرهنگی در شهرستان خلخال شد.

پروانه رضا قلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام فرماندار خلخال و سایر اعضای انجمن شهرستان خلخال با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با مقامات عالی استان و نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به منظور احداث کتابخانه مرکزی خلخال، اظهار داشت: احداث کتابخانه مرکزی مطالبه اصلی مردم و به ویژه فرهیختگان شهر خلخال است و اقدامات اولیه برای تامین اعتبار به منظور احداث این کتابخانه صورت گرفته است.

رضاقلیزاده با اشاره به ظرفیت های عظیم فرهنگی و شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی در شهرستان خلخال یادآور شد: در ویژه برنامه ملی با عنوان «از تبار قلم» که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد آقای اسماعیل امینی که اصالت خلخالی دارد به عنوان نویسنده منتخب ملی مورد تجلیل قرار گرفت و این نشان دهنده ظرفیت علمی و فرهنگی این شهرستان است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در این شهرستان، اظهار داشت: در راستای حمایت از نویسندگان و اصحاب قلم، برنامه  رونمایی از کتاب های نویسندگان این شهرستان  برگزار شده است.

نظر شما