شناسهٔ خبر: 48488086 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) پایان یافت

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع)، بارگاه نورانی امام رئوف را یک ابررسانه و دارای تمام ویژگی‌های یک رسانه مرجع دانست و گفت: این رسانه با چنین ظرفیت بی‌بدیلی باید گفتمان‌ساز، جریان‌ساز و محور فعالیت سایر رسانه‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اکبر نصرالهی دبیر علمی این جشنواره، در این مراسم اظهار داشت: حرم مطهر رضوی همچون حرم امام حسین (ع) و رویداد‌های مهم اربعین و حج، یک رسانه و بلکه ابررسانه است و تمام ویژگی‌های یک رسانه را دارد.

وی تصریح کرد: پیام‌رسان و فرستنده این رسانه امام رضا (ع) است و مخاطبان آن تمام مردم از ادیان و مذاهب مختلف هستند، پیام‌های این رسانه نیز موضوعات مهم انسانی همچون رافت، کرامت، علم آموزی، گفتگو، خودسازی و توجه به حقوق بشر است.

نصرالهی افزود: این رسانه با چنین ظرفیت بی‌بدیلی باید گفتمان‌ساز، جریان‌ساز و محور فعالیت سایر رسانه‌ها باشد و ما باید بتوانیم با ابزار‌های رسانه آن را بسط دهیم؛ چرا که این موضوع مورد توجه خود حضرت رضا (ع) نیز بوده و ایشان در حدیثی فرموده‌اند که «رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند و دانش‌های ما را فراگیرد و به سایرین منتقل کند».

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در ادامه گفت: پرونده این جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه بسته شد، اما ادامه مسیر بر عهده شیفتگان و دلدادگان به این امام رئوف است و امیدواریم در جشنواره‌های آتی، با قدرت بیشتری اهداف مد نظر را با تولیدات و انتشار آثار فاخر دنبال شود.

نظر شما