شناسهٔ خبر: 48487884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

از تخلفات تا جریمه نقدی تقلب در آزمون؛

پاسخ به ۱۱ سوال پرتکرار آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

در مورد مشمولان هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10/000/000) تا یک میلیارد (1/000/000/000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، از امروز(یک شنبه) کارت ورود به جلسه آزمون‌ ورودی مقطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۰  در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.  آزمون‌ ورودی‌ مقطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ‌ماه سال ۱۴۰۰ و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

در این بین بسیاری از داوطلبان سوالات و ابهاماتی درباره این آزمون و فرآیند ان دارند.

1- برگزاری آزمون: این آزمون در نوبت صبح روزهای چهارشنبه 6 مرداد ماه، پنجشنبه 7 مرداد ماه و جمعه 8 مرداد ‌ماه سال 1400 و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

پاسخ به ۱۱ سوال پرتکرار آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

2- داوطلبان رشته امتحانی دوم: آن دسته از متقاضیانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته‌ شناور) نیز بوده‌اند، می‌بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از درگاه این سازمان پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند. زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز چهارشنبه مورخ 6/5/1400 می‌باشد.

3- آزمون دیگر زبان ها: آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی 1128 (آموزش زبان ژاپنی)، 1129 (زبان و ادبیات اردو)، 1287 (مهندسی طراحی محیط زیست)، 1356 (نمایش عروسکی) و ‌‌1360 (مجموعه موسیقی‌) منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا متقاضیان هریک از کد‌رشته‌های امتحانی مذکور ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمایند.

4- داوطلبان دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی: متقاضیان شرکت‌کننده چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی می‌باشند لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته در این خصوص طبق اعلام این سازمان اقدام نمایند.

5- شرایط استفاده از سهمیه: متقاضیان استفاده از سهمیه‌های ایثارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سهمیه رزمندگان ارگان وزارت جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعلام مغایرت لازم است حداکثر تا تاریخ 8/5/1400 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در این درگاه نسبت به اصلاح و ویرایش سهمیه خود اقدام نمایند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنان اعمال گردد. ضمناً تأکید می­گردد متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام متقاضی استفاده از سهمیه بودند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) حداکثر تا تاریخ 10/5/1400 علت عدم تایید سهمیه را از ارگانهای ذیربط پیگیری نمایند. در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال می گردد؛ در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

پاسخ به ۱۱ سوال پرتکرار آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

6- الزامات معدل: معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون متقاضیان، براساس اطلاعات ثبت‌نام که توسط خود فرد انجام شده، درج گردیده است، لذا لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌های ذیل بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نمایید. در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص متقاضی بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد. درضمن براین اساس تاکید می شود متقاضیان عزیز نسبت به کنترل معدل اعلامی و معدل واقعی خود اقدام لازم را بعمل آورند. لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی متقاضیان دارای مغایرت معدل ولو در حد صدم نمره نیز اقدام شده است.

7- فرآیند برگزاری کنکور:  شروع فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:00 (هشت) صبح می‌باشد. درب حوزه‌های امتحانی صبح­ها راس ساعت 7:30 (هفت و سی دقیقه صبح) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن درب سالن های امتحانی از ورود متقاضیان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

8 - تخلفات آزمون ارشد: همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه­های حافظه دار از جمله تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)،ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از شرکت در آزمون می­شود. همچنین اکیداً توصیه می‌گردد حتی از نت‌برداری و یادداشت نمودن جواب پاسخها برای اطلاع خود جداً پرهیز نمایند، ضمناً از رد و بدل کردن هر گونه وسیله (از قبیل لوازم التحریر و ... ) و همچنین خارج نمودن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه آزمون و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان خودداری‌ نمایند درغیر اینصورت‌ به‌ عنوان‌ متقلب‌ و متخلف‌ تلقی‌ و با وی‌ برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در  آزمونهای سراسری‌ رفتارخواهد شد.

پاسخ به ۱۱ سوال پرتکرار آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

9- رشته های غیر روزانه: با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی مورخ 24/1/98 شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته­های امتحانی 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364 منحصراً برای متقاضیانی که براساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز باشند و تمایل به انتخاب رشته محل های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد. به عبارت دیگر برای متقاضیانی که در دوره روزانه مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل­های دوره­های غیرروزانه (نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور) را درج ­کنند و یا برای انتخاب رشته محلهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام ­نمایند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد. ملاک پذیرش در رشته محلهای دوره­های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمونهای عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کدضریب­ها خواهد بود.

10- الزامات پورتکل بهداشتی: هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.  همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.  هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید). 

11- جریمه ریالی تخلف در آزمون: در مورد مشمولان هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10/000/000) تا یک میلیارد (1/000/000/000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

گزارش از محمد رمضانی

نظر شما