شناسهٔ خبر: 48486952 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احتمال معرفی MacBook Air جدید با نمایشگر ۱۳ اینچی Mini-LED در سال ۲۰۲۲

یکی از تحلیلگران شرکت اپل اعلام کرد که نسل بعدی مک بوک ایر این شرکت با نمایشگر مینی LED و تراشه سری M اپل اواسط سال آینده میلادی به بازار می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۹ تو ۵ مک؛ از آنجا که شایعات در مورد نسل بعدی Apple Silicon Macs در اینترنت زیاد شده، ما توانسته ایم اطلاعات بیشتری از آنچه اپل برای مجموعه MacBook در حال کار است، به دست آوریم. در یادداشت سرمایه گذار از مینگ چی کو که توسط 9to5Mac مشاهده شده، تحلیلگر معتبر می‌گوید که انتظار می‌رود MacBook Air جدید در اواسط سال ۲۰۲۲ با نمایشگر  ۱۳.۳ اینچی مینی LED معرفی شود.

بیشتر بخوانید

مک بوک جدید با نمایشگر مینی LED و تراشه خاص اپل

کو قبلاً در یادداشت دیگری گفته بود که اپل در حال کار روی طراحی MacBook Air جدیدی است، اما زمان مشخصی برای رونمایی و عرضه آن اعلام نشده است. باتوجه به زمان بندی که کارشناسان پیش بینی می‌کنند، ممکن است اپل مانند کاری که با iMac کرده بود، در نظر داشته باشد تا MacBook Air جدید را در کنفرانس WWDC معرفی کند.

احتمال معرفی MacBook Air جدید با نمایشگر ۱۳ اینچی Mini-LED در سال ۲۰۲۲

کو همچنین نظر قبلی خودش درباره استفاده اپل از مینی LED در نسل بعدی لپ تاپ‌های این شرکت را دوباره تکرار کرده و گفته این شرکت از نمایشگر‌های ۱۳.۳ اینچی استفاده می‌کند و بنابراین اپل در کنار استفاده از فناوری جدید برای صفحه نمایش، همان اندازه نمایشگر‌های قدیمی را دنبال می‌کند. مدتی قبل شایعاتی مبنی بر اینکه اپل قصد استفاده از نمایشگر‌های ۱۴ اینچی را در لپ تاپ هایش دارد منتشر شده بود، اما اکنون به نظر می‌رسد استفاده از این مدل صفحه نمایش فقط به محصولات گران قیمت مثل مک بوک خلاصه می‌شود.

احتمال معرفی MacBook Air جدید با نمایشگر ۱۳ اینچی Mini-LED در سال ۲۰۲۲

نمایشگر‌هایی که از فناوری Mini-LED استفاده می‌کنند به هزاران لامپ LED واقعاً کوچک برای تامین نور پس زمینه متکی هستند تا بتوانند کنتراست بهتری را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر عرضه کنند و به نمایش بهتر رنگ سیاه مانند پنل‌های OLED کمک کنند. براساس این گزارش MacBook Air جدید همچنین از تراشه اپل سیلیکون به روزرسانی شده برخوردار خواهد بود. در اوایل ماه جاری، یک خبرچین فاش کرد که MacBook Air جدید اولین Mac با تراشه M2 خواهد بود، در حالی که MacBook Pro که در اواخر سال جاری معرفی می‌شود به تراشه M1X نسخه پیشرفته M1 با گرافیک بهتر مجهز خواهد بود.

احتمال معرفی MacBook Air جدید با نمایشگر ۱۳ اینچی Mini-LED در سال ۲۰۲۲

شایعات همچنین حاکی از آن است که MacBook Air در سال آینده و همچنین نسل بعدی MacBook Pro در اواخر سال جاری مجدداً طراحی می‌شود. با این وجود انتظار می‌رود نسخه MacBook Air در چند رنگ در دسترس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما