شناسهٔ خبر: 48485281 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیک توکیو

ملایی به نیمه‌نهایی روئینگ صعود کرد

توکیو- ایرنا- ملی پوش روئینگ انفرادی زنان ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت این رشته در بازی های المپیک با قرار گرفتن در جایگاه سوم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روز سوم بازی های المپیک توکیو با رقابت «نازنین ملایی» در رشته روئینگ انفرادی در جریان است. ملایی که در مرحله مقدماتی با زمان هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفته بود در مرحله یک چهارم نهایی به همراه قایقرانانی از کشورهای  مکزیک، نیوزلند، سوئیس، نامیبیا و چین تایپه به آب زد.

سه نفر نخست این دیدار به فینال گروه A/B صعود می کنند و سه نفر دوم به فینال گروه C خواهند رفت.

نماینده ایران وی در پایان این مسابقه توانست با ثبت زمان هشت دقیقه و هفت ثانیه در جایگاه سوم قرار گیرد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی گره A/B را کسب کند. قایق های نیوزلند و سوییس اول و دوم شدند.

نازنین ملایی به همراه علی آقامیرزایی ۲ نماینده ایران در رشته قایقرانی بازی های المپیک هستند. ملایی در مسابقات گزینشی ژاپن موفق به کسب سهمیه شد و آقامیرزایی نیز در کشور تایلند سهمیه آب های آرام را گرفت.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری ۲ سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

نظر شما