شناسهٔ خبر: 48459053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جاده بجنورد - شمال، تمام نشده توسط روحانی افتتاح شد!/دولت در انجام وعده‌اش ناکام ماند

۲۴ تیرماه سال جاری با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور، ۳۶ کیلومتر از جاده بجنورد به جنگل گلستان افتتاح شد اما پس از بررسی موضوع مشخص شد این افتتاح در حالی اتفاق افتاده که پس از گذشت حدود ۱۰ روز، نقاطی از این جاده هنوز زیر بار ترافیک نرفته و صرفاً عملیات زیرسازی و در برخی نقاط آسفالت‌ریزی انجام‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ۲۴ تیرماه سال جاری با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۳۶ کیلومتر از جاده بجنورد به جنگل گلستان موسوم به جاده مرگ، افتتاح شد.

پس از بررسی موضوع مشخص شد این افتتاح در حالی اتفاق افتاده که پس از گذشت حدود ۱۰ روز، نقاطی از این جاده هنوز زیر بار ترافیک نرفته و صرفاً عملیات زیرسازی و در برخی نقاط آسفالت‌ریزی انجام‌شده است.

در آمار ارائه‌شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی آماده است، ۶ کیلومتر در قطعه بجنورد کریک محدوده روستای تاتار الی بدرانلو، ۴ کیلومتر در قطعه رباط به چشمه خان محدوده روستای رباط قره بیل، ۳ کیلومتر تبادل غربی کنارگذر بجنورد و ۲۳ کیلومتر کنارگذر شمالی بجنورد و تقاطع باباامان خواهد بود که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

هرچند خراسان‌شمالی از این قبیل افتتاح‌های پیش از اتمام کار را در انتهای دولت یازدهم نیز به خود دیده بود، اما جناب رئیس‌جمهور و وزیر محترم و مدیرکل محترم راه و شهرسازی خراسان‌شمالی باید پاسخگوی این نوع افتتاح‌های پیش از موعد باشند.

این جاده که باعث داغدار شدن تعداد زیادی از هم‌وطنانمان شده است و در همین رابطه سرهنگ قهرمان نژاد رئیس پلیس‌راه خراسان‌شمالی نیز اظهار کرده است: در سال گذشته ۱۳۵ فقره تصادف شامل هفت تصادف منجر به فوت، ۵۷ فقره تصادف منجر به جرح و ۷۱ فقره تصادف خسارتی در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ‌داده است که منجر به فوت هفت نفر و مصدوم شدن ۶۰ نفر شده است. 

بهتر است مروری بر وعده‌های داده‌شده در مورد این جاده داشته باشیم

شهریور سال ۹۴: مدیرکل راه و شهرسازی وقت گفت: پروژه تا پایان سال تمام است.

آذرماه سال۹۴: مدیرکل راه و شهرسازی از آسفالت شدن فقط ۱٠ کیلومتر ناچیز، خبر داد که قطعاً در ادامه فصل زمستان امیدی به‌پیش رفتن پروژه نبوده است. 

فروردین‌ماه سال ۹۵: تا پایان سال خبری از مسئولان نشد و بعدازآن مدیرکل راه و شهرسازی ادبیات خود را تغییر داده و گفت:  تا پایان خرداد ۹۵ در صورت بودن اعتبار پروژه پیشرفت خواهد کرد. 

تیرماه سال ۹۵: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار وقت بیان کرد: ۸٠ درصد پروژه تا پایان سال تمام می‌شود،  اما خبرها نشان می‌دهد که تا پایان همان سال تنها یک‌سوم این جاده آسفالت شد و مسئولان و نهادهای مختلفی که در امر ساخت جاده دخیل‌اند به یک‌سوم قول خود عمل کرده و باقی را در آب‌نمک خواباندند.

خبرهای بعدی نیز ثابت کرد که تا دی‌ماه سال ۹۵ بیش از همان ۵٠ کیلومتر اولیه، آسفالتی صورت نگرفت.

از دی‌ماه همان سال تا فروردین، اردیبهشت و خرداد سال بعد نیز هیچ خبری مبنی بر پیگیری این پروژه در تریبون رسانه‌ها دیده نشد.

غلام‌رضا هوایی، خرداد ماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: تا اواخر تیر و مردادماه سال جاری جاده بجنورد - جنگل گلستان در خراسان شمالی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص تأخیر در این پروژه گفت: در پروژه جاده بجنورد به جنگل گلستان کاهش اعتبار صورت گرفته اما رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به استاندار خراسان شمالی قول داده است که اعتبارات این پروژه تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: شرکت‌ها در حال فعالیت هستند و کار به دلیل اعتبارات تعطیل نشد، از چمن بید تا دشت صورت گرفته و گارد ریل‌ها و زیرسازی انجام‌شده که آسفالت آن را نیز شروع خواهند کرد.

هوایی افزود: محور بجنورد به جنگل گلستان ۱۴۳ کیلومتر است که تاکنون ۱٢٣ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و عملیات زیرسازی ٢۰ کیلومتر آن به‌صورت تکه‌ای باقی‌مانده است.

وی گفت: تکمیل محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان یکی از ارکان مهم برای توسعه گردشگری در استان است.

اما طبق وعده جناب روحانی می‌بایست در انتهای سال ۹۶ به اتمام می‌رسد و پس از ناکامی در انجام وعده، مجدداً جناب رئیس‌جمهور تا انتهای سال ۹۹ وعده تکمیلش را تمدید کردند اما اکنون پس از نزدیک شدن به نیمه سال ۱۴۰۰ و باقی ماندن چندین کیلومتر از این جاده حدود ۱۵۰ کیلومتری، شاهد افتتاح‌های پیش از موعد که شاید برای تکمیل گزارش عملکردشان هستند، هستیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما