شناسهٔ خبر: 48443036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حمایت ایران از مردم و دولت کوبا

نماینده کشورمان در سازمان ملل حمایت قاطعانه جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمشرق، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست فوق العاده روز چهارشنبه سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، با اشاره به ماهیت خصمانه و تحریک آمیز سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا، این سیاست‌ها را نقض آشکار هنجارها و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل و تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی دانست.

وی در این باره گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع و همبستگی خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات آمریکا اعلام می‌دارد.

نماینده ایران در بخش دیگری از سخنان خود تداوم اقدامات یک جانبه ظالمانه ایالات متحده علیه اعضای جنبش عدم تعهد و نقض قواعد بین‌الملل و منشور ملل متحد را تقبیح کرد و گفت: ایالات متحده طی چندین دهه تحریم‌های گوناگونی را علیه برخی کشورهای جنبش عدم تعهد حتی در شرایط غم انگیز شیوع کرونا اعمال و رنج و سختی‌های ویرانگری را به آنها تحمیل کرده است. آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید تجاری، محدودیت‌های مالی، مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر و سایر اقداماتی که هدفی جز تضعیف اراده و استقلال کشورها ندارد، این روند را تسریع کرده است که نمونه بارز آنرا مشخصا درمورد ایران و در طی 40 سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

تخت روانچی  در پایان بر ضرورت یافتن روش‌های بهتر برای اقدامی قاطعانه در مقابله با فشار آمریکا بر دیگران و نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

نظر شما