شناسهٔ خبر: 48441517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

قدرت و اختیارات رئیسی در مذاکرات برجام از زبان سالک /یک زمان برجام را آتش زدند، اما ممکن است فضا تغییر کند

برنا نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ما نباید روابط خود را با دنیا قطع کنیم و قطع هم نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در خصوص روش رئیس جمهور منتخب در عرصه دیپلماسی گفت: آنچه که مسلم است این بوده که ارتباطات ما با ملت ها و امت های جهان برقرار است جز با دو کشور که سران سلطه یعنی اسرائیل و آمریکا هستند. بنابراین دیپلماسی خارجی ما بر اساس حکمت، دقت و مصلحتی است که نظام جمهوری اسلامی با همه دنیا خواهد داشت بنابراین دیپلماسی آقای رئیسی هم در این چارچوب خواهد بود و خارج از این چارچوب نخواهد بود. ما نباید روابط خود را با دنیا قطع کنیم و قطع هم نخواهیم کرد. 

او در خصوص قدرت و اختیارات رئیسی در مذاکرات برجام اضافه کرد: هنوز چیزی اتفاق نیفتاده که انسان ارزیابی کند ولی این شجاعت و قاطعیتی که در آقای رئیسی است امیدواریم نقش اساسی در پیشبرد

سالک در خصوص تغییر موضع برخی افراد نسبت به برجام نیز گفت: هر مسئله ای در شرایط زمانی و مکانی خودش معنا دارد و نمی‌شود آن را به هم پیوند زد. در آن شرایط مقام معظم رهبری فرمودند اگر آمریکایی ها تعهدات خود را انجام ندهند ما برجام را آتش می زنیم که آقای روحانی گفتند، مگر منقل است که سند در آن آتش بگیرد و آن موقع در صحن علنی چنین کاری را انجام دادند. شرایط زمانی و مکانی یک مسئله ای را ایجاب می کند اما ممکن است در فضای بعدی تغییراتی حاصل شود.

2727

نظر شما