شناسهٔ خبر: 48441508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد غدیر فارس:

سومین حرم میزبان جشنواره بین‌المللی شعر غدیر می‌شود

زینب شهریاری

رئیس بنیاد غدیر فارس از ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از شاخص‌ترین این برنامه‌هاست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام وحید احمدی پنج‌شنبه ۳۱ تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت به تبیین اهمیت عید بزرگ قربان پرداخت و با اشاره به فعالیت ۱۲ کارگروه بنیاد غدیر فارس، اظهار کرد: عمده برنامه‌های این بنیاد در دهه امامت و ولایت و ایام میلاد امام علی(ع) که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، شامل ۸۱۰ برنامه با ۲۲ محور کلی است.

او با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه و با بیان اینکه این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی منجمله اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از مهم‌ترین برنامه‌ها است که دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی شعر غدیر به شیراز اختصاص یافته و ۱۰ پایگاه یکشنبه‌های علوی برای تبیین نهج‌البلاغه در کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده  که غدیرشناسی به صورت تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد غدیر استان فارس همچنین برپایی نمایشگاه غدیرشناسی، جشنواره شعر، خطبه غدیر و حفظ آن و اطعام حداکثری که ۳۰۰ هزار پرس برای امسال برنامه‌ریزی شده را از جمله‌ برنامه‌های این ایام دانست.

احمدی ادامه داد: اطعام در همه نقاط فارس به ویژه برای مناطق حاشیه‌ای شیراز و شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است و سال گذشته ۱۴ ازدواج توسط خیرین بنیاد تدارک دیده شد که امسال هم ۱۴ ازدواج را در دهه ولایت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او؛ توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری جشن‌های غدیر در محلات محروم را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر و خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر پیاده‌روی به سمت حرم  مطهر شاهچراغ نیز برنامه‌ریزی شده که در قالب ۳ گروه و ۳ محور انجام می‌شود.

به گفته احمدی، برنامه‌های حرم از روز عرفه آغاز می‌شود و تا دو روز بعد از دهه غدیر که سخنرانان برجسته‌ای در این ایام دعوت شدند، ادامه دارد.قرائت خطبه غدیر از بزرگترین برنامه‌های حرم به شمار می‌رود که در این ایام اجرا می‌شود و برای این برنامه نیز از آقای عارف، خادم حرم امام رضا و از مداحان برجسته دعوت شده است.

رئیس بنیاد غدیر در فارس همچنین با اشاره به مسابقه گل‌واژه‌های ولایت به همراه قرائت یک دقیقه‌ای از آیات قرآن با موضوع ولایت و امامت و حضرت علی(ع)، از رونمایی کتاب سال ولایت و امامت و موضوع غدیر، مسابقه کتاب امیر کلام با توجه به کلمات قصار حضرت علی (ع)، جشن خانگی غدیر با ارسال فیلم و عکس از مراسم خانوادگی عید غدیر و سفرهای اطعام در خانواده‌ها نیز خبر داد.

او گفت: دوره تخصصی تربیت مربی غدیر به مدت ۱۰ روز، مراسم جشن از عید قربان تا غدیر در شیراز و شهرستانها با بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع، ۶۰ مسابقه با موضوعات مختلف، فعالیت در فضای مجازی و انتصاب مسئولین فضای مجازی در سطح استان با تولید محتوای علمی ادبی فرهنگی و نشر حداکثری و همچنین هشتمین جشنواره شعر غدیر در قالب شعر بین‌المللی، ترویج و آشنایی با خطبه غدیر، شادپیمایی و راهپیمایی مردمی توسط هیئات مذهبی و مساجد از دیگر برنامه‌های طراحی شده برای این ایام است.

احمدی همچنین با اعلام آیین تکریم ۱۱۰ نفر از سادات در این ایام ارزشمند، افزود: ایجاد نمایشگاه غدیر شناسی در ۱۴ نقطه شهر شیراز، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، برنامه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما، تهیه و تامین جهیزیه و ۳۳۰۰ بسته معیشتی علوی در این ایام اجرایی خواهد شد و در این راستا نیروهای مسلح ۲۱ برنامه محوری آموزش و پرورش، ۵ ویژه‌برنامه فرهنگیان و دانش آموزی و فرهنگی، توزیع ۵ هزار خطبه غدیر، ۵۰۰۰ پوستر و پنج هزار پرچم و اقلام تبلیغاتی و برگزاری جشن‌های ویژه محلات محروم در قالب ۱۱۰ مکان با هدف حمایت و توجه به محلات محروم در نظر گرفته شده و همچنین اصناف، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها نیز برنامه‌های شاخصی دارند.

انتهای پیام

نظر شما