شناسهٔ خبر: 48419732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تزریق بیش از 4 هزار دوز واکسن کرونا در دهاقان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در شهرستان دهاقان گفت: بیش از 5 هزار دوز واکسن وارد شهرستان شده که از این مقدار 4 هزار و 467 دوز برای گروه‌های هدف واکسیناسیون تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

حشمت‌الله ثالثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان با اشاره به آغاز موج پنجم شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: با توجه به مراجعین به مرکز منتخب، آمار سرپایی بالا و افزایش موارد بستری  در شهرستان دهاقان نیز وارد موج پنجم شیوع این بیماری شده‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان با تأکید بر لزوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی گفت: از مردم می‌خواهیم به طور ویژه موازین بهداشتی را رعایت کنند تا رنگ شهرستان از نظر شیوع بیماری تیره‌تر نشود و از این موج سریع‌تر عبور کنیم.

وی با بیان این‌که یکی از مواردی که می‌تواند در کنترل و قطع زنجیره انتقال کروانا مؤثر باشد واکسیناسیون است، گفت: واکسیناسیون در  سایر مناطق دنیا اثر مطلوب خود را نشان داده است، انتظار داریم مردم دهاقان نیز به مسأله واکسیناسیون توجه بیشتری داشته باشند و به شایعاتی که در مورد عوارض تزریق واکسن بیان می‌شود توجه نکنند.

ثالثی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در شهرستان دهاقان بیان داشت: بیش از ۵ هزار دوز واکسن وارد شهرستان شده که از این مقدار ۴ هزار و ۴۶۷ دوز برای گروه‌های هدف واکسیناسیون تزریق شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درما شهرستان دهاقان در خصوص شایعه مرگ بر اثر تزریق واکسن کرونا در این شهرستان گفت: مواردی که  در مورد پیامدهای واکسیناسیون اتفاق می‌افتد در کمیته‌ای در استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر از ناحیه تزریق واکسن باشد قابل پیگیری است.

وی در خصوص نوع واکسن‌هایی که در شهرستان دهاقان تزریق می‌شود، توضیح داد: واکسن‌هایی که به شهرستان تحویل داده شده از نوع اسپوتنیک روس، بهارات هند، سینوفارم چین و استرازانکای کره جنوبی بوده است، واکسن برکت نیز تا کنون به شهرستان تحویل داده نشده و تزریقی از این واکسن در دهاقان نداشته‌ایم.

ثالثی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهاقان گفت: با توجه به مشاهدات کارشناسان شبکه بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌ها در بین مردم و اصناف کمتر شده است که این موضوع می‌تواند در رنگ‌بندی شهرستان اثر بگذارد و موجب تشدید موج پنجم در شهرستان شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان در مورد مراجعات مردم شهرستان‌های همجوار در تفرج‌گاه‌های این شهرستان گفت: با توجه به ارتباطات و وابستگی‌های مردم شهرستان‌های همجوار با شهرستان دهاقان و وجود مالکیت‌ها، لازم است مردم همکاری لازم را داشته باشند تا رنگ‌بندی شهرستان دهاقان مانند شهرستان‌های همجوار نشود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ر۲۰/

نظر شما