شناسهٔ خبر: 48370821 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان کار هیات انتخاب دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران

تهران- ایرنا- رئیس دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران از پایان کار هیات انتخاب این رویداد خبر داد و گفت: نشست جمع‌بندی هیات انتخاب این هفته برگزار و آثار راه یافته به بخش مسابقه جشن مستند تا چند روز آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا شهرام درخشان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با دریافت آثار در موعد مقرر، کار هیات ۹ نفره انتخاب برای تماشای آثار آغاز شد، افزود: بر این اساس و طبق تقویم برگزاری با اعلام اسامی آثار راه یافته، داوری آثار نیز بلافاصله آغاز خواهد شد و بدیهی است اعضای هیات انتخاب نیز در روز اعلام آثار راه یافته، معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه شرایط پیک جدید کرونا برگزاری حضوری مراسم پایانی مانند سال های گذشته مقدور نیست اما به دنبال آن هستیم در موعد مقرر یعنی ۱۵ مردادماه مراسم پایانی و اهدای جوایز را برگزار کنیم و ترکیبی از روش نیمه حضوری و آنلاین را برای برگزاری مراسم پایانی دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در نظر داریم.

درخشان با اشاره به سختی های برگزاری جشن با کمترین بودجه و امکانات، اظهار کرد:‌ بدون تردید برگزاری جشن مستند به عنوان یک رویداد هنری و مطرح در سینمای مستند که اعضای خانه سینما در آن شرایط حضور و ارسال آثار دارند، دارای اهمیت فراوانی است و علی رغم مشکلات متعددی که در مسیر برگزاری این جشنواره وجود دارد اما مصمم هستیم تا برگزاری آن را با کیفیت مطلوب به پایان برسانیم و سکان آن را به برگزارکنندگان دوره سیزدهم تحویل دهیم.

پایان کار هیات انتخاب دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران

جشن مستقل سینمای مستند در فضایی باز برگزار می شود

درخشان پیشتر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرده بود: امسال جشن مستقل سینمای مستند در فضایی باز برگزار می شود؛ به همین جهت صرفا آدم هایی که لازم است باشند حضور دارند و از پلتفرمی آنلاین این مراسم را پوشش می دهیم.

برندگان، جزو این دسته هستند که جایزه را می‌گیرند و باید در این مراسم حضور داشته باشند؛ قطعا یا تمام هیئت داوران یا نمایندگانی از هیئت داوران و شاید چند مهمان خاص که دعوت می کنیم (که نباید به تعداد دهها نفر برسد و باید بسیار محدودتر باشند) در این مراسم حضور دارند. در نتیجه به این شکل و با رعایت تمامی پروتکل ها ۱۵ مردادماه جشن را برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرده بود: جشن مستند محدودیت موضوعی ندارد و هرگز مشخص نکرده ایم که فیلمسازان با موضوعی خاص وارد این مراسم شوند؛ جشن امثال به لحاظ محتوایی هیچ تغییری نسبت به سنوات قبل نداشته است و همچنان در آن تنوع موضوعی (اجتماعی، تاریخی و..) داریم ولی آن گونه که در نگاهی کلی به نظر می رسد موضوعات اجتماعی در این دوره بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

چند فیلم با موضوع کرونا داریم اما خیلی زیادی نیستند؛ جشنواره ما درهای بازی به روی همه فیلمسازان ندارد. در سایر جشنواره ها هر فیلمسازی می تواند فیلم خودش را ارائه کند اما در جشن مستقل سینمای مستند هرکسی نمی تواند فیلم بدهد و تنها کسانی که عضو خانه سینما باشند می توانند در این رویداد شرکت کنند؛ در حقیقت این یک جشن و جشنواره یک رویداد خانوادگی است. به همین دلیل ما تنوعی که مثلا در زمینه کرونا در جشنواره حقیقت داریم را در این جشنواره نداریم.

دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران که سال گذشته به علت همه‌گیری کرونا برگزار نشد، مردادماه ۱۴۰۰ در تهران و به شکل نیمه حضوری برگزار می‌شود.

نظر شما