شناسهٔ خبر: 48342003 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

حضور فعال ۳۷۴ شرکت در بورس

معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس: از ابتدای پذیرش شرکت‌ها حدود ۵۷۲ شرکت در بورس پذیرفته شده اند و در حال حاضر ۳۷۴ شرکت در صنایع مختلف در ۳ تابلوی بورس حضور دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مهدی رباطی کارشناس بازار سرمایه در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: با توجه به شرایط اقتصاد کلان فعلی کشور شرکت‌ها هم در زمینه توسعه و سرمایه گذاری ثابت و هم در زمینه سرمایه در گردش با تنگنا‌های مالی بسیار جدی مواجه هستند.
 وی گفت: با توجه به توسعه بازار سرمایه در چند سال اخیر این فرهنگ در بین شرکت‌های تولیدی و خدماتی مختلف بوجود آمده که باعث ایجاد حجم تقاضای بالای شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه شده است.

رباطی افزود: با توجه به باقی ماندن برخی رویه‌های نامناسب از گذشته ادامه کار در حال حاضر با کندی مواجه شده است و با وجود اراده‌ای که ظرف مدت یکسال ونیم گذشته در تسهیل مجوز دهی و عرضه شرکت‌ها شاهد بودیم کماکان سرعت لازم برای تسهیل ورود شرکت‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: انباشت تقاضا برای ورود شرکت‌ها به بورس همچنان ادامه دارد، اما با توجه به حجم بالای تقاضا‌ها نسبت به پنج سال گذشته شاهد حضور دو برابری شرکت‌ها در بورس هستیم و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از شرکت‌ها در صف عرضه اولیه قرار دارند.


معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس دیگر مهمان این برنامه نیز با بیان اینکه از ابتدای پذیرش شرکت‌ها در بورس حدود ۵۷۲ شرکت در بورس پذیرفته شده اند گفت: طبق آخرین طبقه بندی انجام شده ۳۷۴ شرکت در صنایع مختلف در ۳ تابلوی بورس حضور دارند.

نوروزی افزود: پذیرش شرکت‌ها در بورس یک فرآیند مستمر است و تا زمانی که مدارک و مستندات شرکت‌ها را در اختیار نداشته باشیم نمی‌توانیم در دستور کار هیئت پذیرش قرار دهیم لذا هر شرکتی که سریعتر نسبت به تکمیل مدارک و مستندات اقدام کند در دستور کار هیئت پذیرش قرار می‌گیرد.
وی گفت: بعد از پذیرش اولیه، شرکت‌ها می‌توانند نسبت به تکمیل مدارکی که هیئت پذیرش برای شفاف سازی بیشتر خواسته است، اقدام کنند.
<div id="video-display-embed-code_404569" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/821693/404569?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما