شناسهٔ خبر: 48340862 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خداحافظی اسطوره‌های فوتبال / احساسات بزرگان فوتبال این گونه جریحه دار می‌شود (بخش اول)

در تاریخ فوتبال ستاره‌های بزرگ این ورزش به روش‌های مختلفی دوران حرفه‌ای خود را به اتمام رسانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال یکی از هیجان انگیز‌ترین ورزش‌ها در تمام تاریخ بوده‌ است و شاید بتوان  فوتبال را پر طرفدار‌ترین ورزش دنیا دانست.

فوتبال ورزشی است که در تمام دنیا هواداران فراوانی را دارد، هوادارانی که با این ورزش می‌خندند، احساس افتخار می‌کنند و یا ناراحت می‌شوند و گریه می‌کنند.

یکی از لحظاتی که شاید تنها در فوتبال مهم باشد و باعث ناراحتی هواداران یک ورزش باشد و نتوان آن را فراموش کرد، خداحافظی ستارگان دنیای فوتبال از این ورزش و یا از تیم‌های خود بعد از مدتی طولانی است.

خداحافظی که تا سال‌ها از یاد هواداران نمی‌رود و شاید از دردناک‌ترین لحظات آن هواداران و حتی آن ستاره بزرگ باشد.

با وجود این بد نیست به تعدادی از احساسی‌ترین خداحافظی‌های دنیای فوتبال نگاهی کوتاه بیندازیم.

زین الدین زیدان

این اسطوره فرانسوی در دوران حرفه‌ای فوتبال خود ۲ خداحافظی عجیب و احساسی را برای هواداران فوتبال رقم زد. بار اول در ماه مه ۲۰۰۶ و در بازی مقابل تیم فوتبال ویارئال در مسابقات لالیگا بود. آخرین بازی باشگاهی زیدان مقابل این تیم انجام شد. مسابقه ای که هیچ هوادار فوتبال علاقه به اتمام آن و خداحافظی با یکی از جذاب‌ترین کهکشانی‌ها نداشت.

خداحافظی دوم زیدان، اما عجیب بود. فینال جام‌جهانی فوتبال، دیدار تیم‌های ملی ایتالیا و فرانسه، زیدان کاپیتان فرانسوی‌ها با زدن ضربه‌ای محکم با سر به سینه ماتراتزی، مدافع تیم ملی ایتالیا با نظر داور از بازی فینال اخراج شد. این آخرین صحنه‌ای بود که از زیدان در تاریخ فوتبال ثبت شد.

آندرس اینیستا

مردی که اسپانیایی‌ها تنها قهرمانی تاریخ خود در جام‌های جهانی را مدیون او هستند؛ یکی از احساساتی‌ترین خداحافظی‌های تاریخ فوتبال را در نیوکمپ به اجرا در آورد.

اینیستا که تا آن موقع تمام عمر خود را در بارسلونا گذراند، در ۱۸ مه ۲۰۱۸ از جمع کاتالان‌ها جدا شد و به لیگ ژاپن پیوست. اینیستا در روز خداحافظی خود و در سخنرانی احساسی خود برای هواداران بارسلونا گفت: که با تمام وجود خوشحالم که سال‌ها از پیراهن بهترین تیم جهان دفاع کردم.

ایکر کاسیاس

کاسیاس که یکی از بهترین دروازه بان‌های تاریخ فوتبال جهان بوده است، در ژانویه ۲۰۱۵ و در کنفرانسی مطبوعاتی عجیب که توسط باشگاه رئال مادرید برای این دروازه بان برگزار شده بود از این باشگاه خداحافظی کرد.

نکته احساسی و دردناک این خداحافظی تنهایی عجیب کاسیاس در این زمان بود. در کنفرانس خداحافظی این دروازه بان، کاسیاس به تنهایی پشت میکروفون قرار گرفت و تنها پس از چند کلمه به گریه افتاد و نتوانست صحبت‌های خود را تمام کند.

پرز، مدیرعامل باشگاه مادریدی بعد‌ها اذعان کرد که رفتار آن‌ها با این اسطوره درست نبوده است، اما چه فایده که هیچ هوادار فوتبالی اشک‌های کاسیاس را از یاد نخواهد برد.

ژاوی هرناندز

اسطوره اسپانیایی تیم فوتبال بارسلونا که با این تیم تمام افتخارات باشگاهی دنیای فوتبال را کسب کرد، در فصل ۲۰۱۴/۱۵ تیم همیشگی خود را ترک کرد و به فوتبال آسیا و تیم السد قطر پیوست.

ژاوی در روز خداحافظی خود در استادیومی پر از هوادار از کاتالان‌ها خداحافظی کرد و قول بازگشتی دوباره، اما به عنوان یک مربی را داد.

ژاوی که اکنون هدایت تیم فوتبال السد قطر را در اختیار دارد، یکی از نام‌هایی است که برای نیمکت آبی اناری‌ها در فصل آینده از آن نام برده می‌شود.

فرناندو تورس

این اسپانیایی در تاریخ فوتبال خود ۲ بار از باشگاه اتلتیکومادرید خداحافظی کرد. بار اول قبل از پیوستنش به لیورپول بود و بار دوم نیز سال گذشته و به دلیل خداحافظی از دنیای فوتبال!

تورس در دوران حرفه‌ای خود افتخارات فراوانی را چه در دوران ملی و چه در دوران باشگاهی کسب کرد، اما شاید آخرین روز حضور او در ورزشگاه واندا متروپلیتانو احساسی‌ترین روز فوتبال ال نینو باشد؛ چرا که این ستاره اسپانیایی خداحافظی احساسی با هواداران اتلتیکو مادرید داشت.

لوئیس فیگو

یکی از رسانه ای‌ترین خرید‌های تاریخ رئال مادرید، پس از چند فصل حضور در رئال مادرید در شرایطی که همه انتظار داشتند این پرتغالی فوتبال خود را در رئال تمام کند، این تیم را ترک کرد و به اینتر ایتالیا پیوست و در این تیم از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

فیگو اولین خرید کهکشانی پرز بود و همچنین اولین بازیکنی بود که از آن تیم کهکشانی جدا شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما