شناسهٔ خبر: 48279380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جایی برای قشر متوسط در تل آویو وجود ندارد

آمار‌های موجود نشان می‌دهد که مدتی است فقط پولدار‌ها می‌توانند در تل آویو واقع در سرزمین‌های اشغالی زندگی کنند و شرایط برای حضور اقشار متوسط و ضعیف اصلا مساعد نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، آمار‌های جدید نشان می‌دهد که زندگی کردن در تل آویو برای اقشار متوسط و ضعیف غیرممکن می‌شود و کسانی که نمی‌توانند سه برابر متوسط حقوق در سرزمین‌های اشغالی درآمد داشته باشند، دیگر امکان خرید خانه را ندارند.

به گزارش هاآرتص، ران بی‌نیا، یکی از شهروندان تل آویو، گفته که از یک طرف کار و کاسبی خرید و فروش خانه و مسکن خوب شده و مدت‌ها بود، منتظر پیش آمدن چنین شرایطی بودیم و از یک طرف قیمت خانه به قدری بالا رفته که ممکن است دیگر فرصت خرید آن برایش فراهم نباشد.

به گفته وی در حالی که هنوز سه ماه پیش یک خانه ۴.۵ میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به فروش رفته، اما حالا ۵ میلیون شکل معادل ۱.۵ میلیون دلار خرید و فروش می‌شود.

بی‌نیا که ۴۶ سال سن داشته و پدر دو فرزند است، علیرغم کمیسیون‌های خوبی که طی ماه‌های گذشته از خرید و فروش ملک گرفته، اما هنوز نتوانسته خانه‌ای بخرد. وی فعلا مجبور است تا در یک خانه اجاره‌ای زندگی کند.

در حالی که تا همین چند وقت پیش محله آن‌ها یک محله قدیمی تل آویو بودند، اما چندین پروژه نوسازی بزرگ در آن آغاز شده و به همین خاطر قیمت محله روز به روز در حال افزایش است.

وی می‌گوید، من بخشی از قشر متوسط جامعه هستم که مانند پولدار‌ها ماهی ۴۰ هزار شکل درنمی‌آورم و یا مالک یک شرکت با درآمد بالا نیستم. دولت باید ما را نجات دهد. قیمت خانه در شهر رو به افزایش است و من شبیه کوزه‌فروشی هستم که از کوزه شکسته آب می‌خورد.

این ساکن سرزمین‌های اشغالی گفت: جدا اگر همه چیز این گونه پیش رود، به زودی مرکز شهر فقط محل زندگی افراد پولدار خواهد بود. نگرانی من این است که هر روز شاهد کمتر شدن گزینه‌هایمان برای زندگی در تل‌آویو باشیم و رویای زندگی در سرزمین موعود روز به روز رنگ می‌بازد.

نظر شما