شناسهٔ خبر: 48255775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری بزرگداشت «شهیدحاجی‌بابایی» در همدان/ سخنرانی «قالیباف» در مراسم

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان از سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت «شهیدحاجی‌بابایی» به عنوان شهید شاخص سال استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار مظاهر مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انتخاب «شهید علیرضا حاجی‌بابایی» به عنوان شهید شاخص سال اظهار کرد: خوشبختانه پس از برگزاری اولین کنگره شهدای همدان، طی ۱۰ سال مناسبت شهید شاخص سال در استان را هم در برنامه داشتیم.

وی با بیان اینکه هر سال یکی از شهدا به عنوان شهید شاخص استان و همچنین شهید شاخص شهرستان انتخاب می‌شوند و برنامه‌هایی به یاد این عزیزان برگزار می‌شود گفت: امسال مراسم بزرگداشتی برای شهید علیرضا حاجی‌بابایی برگزار خواهد شد تا گوشه‌ای از فداکاری ایشان را برای مردم بازگو کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه شهید حاجی‌بابایی یکی از فرماندهان بزرگ استان همدان در عملیات رمضان بود افزود: اعضای خانواده این شهید در دفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند و با تقدیم چندین شهید از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع و صیانت کردند.

وی با بیان اینکه شهید علیرضا حاجی‌بابایی و برادرش شهید ابوالقاسم حاجی‌بابایی از فرماندهان موثر در جنگ بودند گفت: پدر این خانواده «حاج جلال» و برادر دیگرش علیرضا حاجی بابایی نیز از رزمندگان دوران جنگ بودند و این نشان می‌دهد این خانواده از خانواده‌های ماندگار هستند.

مجیدی با اشاره به اینکه شهید علیرضا حاجی‌بابایی حق بزرگی بر گردن ما دارد که باید برای این شهید یک سال را مشخص می‌کردیم از برگزاری مراسم بزرگداشت برای این شهید والامقام در روز ۲۴ تیرماه خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم مراسم بزرگداشت در خور ایشان برگزار شود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در ماه رمضان دو اتفاق بزرگ در استان رخ داد، یکی عملیات رمضان بود که بچه‌های همدان از جمله شهید علیرضا حاجی‌بابایی در آن نقش بسزایی داشتند و اتفاق دوم بمباران نماز جمعه همدان توسط دشمن بود که در هیچ نقطه کشور جز همدان سابقه تهاجم هوایی به نماز جمعه را نداریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: به دنبال برگزاری مراسمی بودیم که بازتاب این دو اتفاق را با هم داشته باشد تا اینکه برنامه‌ریزی شد و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را برای بزرگداشت عملیات رمضان به استان آوردیم و سخنرانی ایشان هم در آن مراسم بازتاب جهانی پیدا کرد و پس از آن نیز سه موضوع مهم مطرح شد.

وی با تاکید به اینکه حضور حاج قاسم سلیمانی و سخنرانی به یادماندنی ایشان به موضوع مهم در استان تبدیل شد ادامه داد: به دنبال این هستیم به زودی مراسمی را هم به نام شهید علیرضا حاجی‌بابایی برگزار کنیم و یادی از محورهای اصلی خصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی  در عملیات رمضان داشته باشیم.

مجیدی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشته باشد که امیدواریم برنامه‌هایی در شان و منزلت خانواده شهیدان حاجی‌بابایی و رزمندگان عملیات رمضان برگزار کنیم افزود: شهید علیرضا حاجی‌بابایی در کنار شهید حاج حسین همدانی، سردار شادمانی و سردار مظاهری به عنوان رکن‌های اصلی ابتدای جنگ در غرب کشور به شمار می‌آمدند.

وی با بیان اینکه در عملیات رمضان همدان مامور شد به تیپ ثارالله لشکر کرمان که توسط حاج قاسم سلیمانی هدایت می‌شد بپیوندد و با دشمن مقابله کند افزود: شهیدسلیمانی فرماندهی عملیات رمضان را داشت و ما نیز باید در کنار آنها ماموریت انجام می‌دادیم، در این عملیات نقش شهید علیرضا حاجی‌بابایی بسیار تعیین کننده بود که موظفیم یادی از این رشادت‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما