شناسهٔ خبر: 48210319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌جمعه موقت تهران:

حمایت از کارآفرینان موجب رونق تولید در کشور می‌شود

قزوین- امام‌جمعه موقت تهران گفت: حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان با خلق ثروت و درآمد دریافت عادلانه مالیات می‌تواند موجب رونق تولید در کشور شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در جلسه شورای اداری استان قزوین که پنجشنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه یک وظیفه قطعی عبادی است که قیام در آن به‌قصد تقرب به خداوند است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه ابزاری برنامه‌ای برای عینیت پیدا کردن سیاست و حکمرانی در متن زندگی دینی مردم است، عنوان کرد: اگر از سنگر نماز جمعه آن‌طور که شایسته است استفاده نکنیم قطعاً باید منتظر رخ دادهای دیگری در متن جامعه اسلامی باشیم.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: مردم قزوین در انتخابات ۲۸ خرداد مردمی پیش رو بودند و وجود مشکلاتی مانند کرونا نتوانست مانع حضور با شکوه مردم شود.

وی اضافه کرد: این حضور مردم در انتخابات در سایه مشکلات متعدد نمایشگر جایگاه مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در جمهوری اسلامی است و دنیا نیز پیام آن را دریافت می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: عملکرد مدیران در چهار سال پیش رو باید زمینه افزایش اقتدار، کارایی و رضایت‌مندی مردم در نظام اسلامی را فراهم کند تا در انتخابات بعدی شاهد حضور بهتر و با شکوه‌تر مردم باشیم.

وی اظهار کرد: در نظام دینی شایسته‌سالاری یک اصل مترقی و غیرقابل‌انکار است و آرای عمومی باید به جوشش شایسته‌سالاری در متن جامعه منتهی شود.

این مسئول با بیان اینکه مراجعه به آرای عمومی بهترین روش شناخت جامعه سالم است، بیان کرد: در دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) نیز که مبتنی بر حق و عدالت است، مراجعه به آرای عمومی مهم است و امروز به‌واسطه انقلاب اسلامی این مراجعه فراهم شده و شاهد جوشش حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی تأکید کرد: باید در جامعه روش‌هایی را تعریف کرد که بتوان با فهم و نگاه نخبگان علمی و سیاسی، کارآفرینان و اصناف تصمیم‌گیری کرد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ارتقای مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف موجب ارتقای بهره‌وری در جامعه می‌شود، اضافه کرد: انتخاب رئیس‌جمهور آینده با رأی بالا سرمایه گران‌قدر و باارزشی است که باید به‌درستی از آن مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان با خلق ثروت و درآمد دریافت عادلانه مالیات می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود.

وی اظهار کرد: از سویی توسعه نیروی انسانی در دانش، مهارت، مبانی فکری اخلاقی. عقیدتی و در استفاده درست از فرصت‌ها نیز دارای اهمیت است و دولت آینده باید بر این اصل مهم دقت کند.

وی با بیان اینکه برای مدیریت کشور نیروی انسانی متخصص فراوانی داریم، خاطرنشان کرد: بدون شک با چهار دهه حکمرانی نمی‌توان انتظار اصلاح دنیا را داشت، بلکه تحولات اساسی در یک جامعه نیازمند بازه زمانی بسیار طولانی است که در سایه تربیت مدیران رخ خواهد داد.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان یادآور شد: کشور را گران اداره می‌کنیم و طبقات مختلف جامعه در فشار قرار دارند که در جهت رفع کاستی‌ها باید قدم برداریم و با برنامه‌ریزی مناسب به دنبال کاهش مشکلات مردم باشیم.

نظر شما