شناسهٔ خبر: 48194000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولیدکنندگان لوازم خانگی خوش درخشیدند اما صنعت خودروسازی دستاوردی نداشت

نمایندهٔ مردم، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی در کشور خوش درخشیدند، اما صنعت خودروسازی که بالاترین حمایت را از جانب مردم و مسؤولین داشته و انحصار هم داشته، نتوانست بدرخشد و دستاوردی نداشت، این یعنی بازار انحصار را نمی‌پذیرد و محل رقابت است.

صاحب‌خبر -

لطف‌الله سیاهکلی، امروز در دومین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان قزوین که در محل شرکت تولیدی گلدایران برگزار شد، اظهار کرد: تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی در کشور خوش درخشیدند، اما صنعت خودروسازی که بالاترین حمایت را از جانب مردم و مسؤولین داشته و انحصار هم داشته، نتوانست بدرخشد و دستاوردی نداشت، این یعنی بازار انحصار را نمی‌پذیرد و محل رقابت است.

وی ادامه داد: تولید، نسخهٔ شفابخش اقتصاد است، تولید از نیاز شروع می‌شود و نیاز و پاسخ به نیاز تولید را ایجاد می‌کند، پس از آن نیز چرخهٔ توزیع و سپس مرحلهٔ مصرف است.

سیاهکلی عنوان کرد: این جای تأسف دارد که ما ۲ واحد درسی در دانشگاه در مورد مصرف و مصرف‌کننده نداریم، در حالی که در برخی کشورها رشتهٔ تحصیلی در این رابطه وجود دارد، علت این‌که ما در برخی حوزه‌ها به نتیجهٔ مطلوب نمی‌رسیم این است که ما مصرف‌کننده را نمی‌شناسیم، امروز فقط پاسخ به نیاز مصرف‌کننده نمی‌دهند بلکه نیازسازی و ذائقه‌سازی هم می‌کنند.

این مسؤول اظهار کرد: در حوزهٔ مصرف‌کننده اعتماد بسیار مهم است، یعنی به‌نحوی بتوانیم برای مشتری جلب اعتماد کنیم، برای مثال ما در حوزهٔ گارانتی به‌طور اساسی مشکل داریم، ما اگر محصولی را بگیریم و برای گارانتی ببریم، دنبال بهانه می‌گردند که بگویند اگر با محصول چنین رفتار کنی از گارانتی خارج است، اما در خارج این‌گونه نیست و در برخی موارد حتی می‌گویند اگر توانستی محصول را در حین مصرف خراب کنی جایزه داری، این در حالی است که ما اگر محصول را خودمان به برق بزنیم می‌گویند این از گارانتی خارج است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعتماد، رضایت و وفاداری شکل می‌گیرد، یعنی اعتماد که ایجاد شد مشتری راضی شده و نسبت به محصول وفادار می‌ماند.

سیاهکلی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم با فرمول عرضه و تقاضا و بازی با رقیب در بازار حاضر شویم، باید مصرف‌کننده و حقوق او را بفهمیم و سپس در این راستا برای او تولید کنیم، در چنین شرایطی است که مصرف‌کننده نسبت به ما وفادار می‌شود.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در مجلس آمادگی داریم مشکلات و موانع قانونی را حل کنیم، هر چند بنده معتقدم ما در کشور مشکل قانون نداریم، بلکه مشکل مقررات‌نویسی داریم، مقررات را مجری می‌نویسد و به مجلس می‌دهد، در حالی که مقررات باید از جانب مصرف‌کننده به ما برسد.

سیاهکلی در پایان تأکید کرد: امروز برای صنایع مختلف به‌ویژه در حوزهٔ معدن در حال نوشتن قانون هستیم، اگر کسی در این حوزه نظری داشته باشد حتماً از نظر و همکاری او در این مسیر استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما