شناسهٔ خبر: 48182252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

میرابیان: حمله به پایگاه عین الاسد پاسخ حشد به تجاوزات آمریکا بود / درخواست نمایندگان مجلس عراق از الکاظمی برای خروج بیگانگان

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جانشین حشدالشعبی طی نامه ای از نخست وزیر عراق خواسته تا این پیام را به آمریکایی‌ها بدهد که هر چه زودتر خاک عراق را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

رضا میرابیان، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص حمله شب گذشته موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق که محل استقرار نیرو‌های نظامی آمریکایی است و تایید این خبر توسط ائتلاف آمریکایی گفت: حمله شب گذشته در حقیقت در واکنش به حمله هفته قبل آمریکایی‌ها به مقر نیرو‌های الحشد شعبی بوده است.

وی ادامه داد: فرمانده گردان‌های حزب الله عراق رسما اعلام کرده بود که ما پاسخ حمله آمریکایی‌ها را خواهیم داد و بر اساس این اولتیماتوم سه موشک کاتیوشا به داخل پایگاه عین الاسد شلیک شد که البته تلفات جانی نداشته و به نظر می‌رسد در راستای هشدار به آمریکا در خصوص خروج از عراق بوده است.

میرابیان افزود: صبح امروز نیز (سه شنبه) یک پهپاد به سفارت آمریکا حمله کرد که قبل از اصابت مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اعلام گردان‌های حزب الله عراق مبنی بر اینکه آمریکا باید منتظر حملات بعدی باشد، گفت: ایالات متحده با هدف قرار دادن مراکز الحشد در مرز عراق و سوریه و تلفات انسانی که از گروه الحشد شعبی گرفت، شرایط را بحرانی کرد و بر این اساس هر گونه عواقب بعد از آن متوجه آمریکایی هاست، چون شروع کننده آن‌ها بودند.

وی با اشاره به اقدام اخیر هادی العامری رئیس ائتلاف فتح و جانشین رئیس حشد الشعبی مبنی بر اینکه نامه‌ای را با امضای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس عراق تقدیم نخست وزیر الکاظمی کرده است، گفت: العامری طی این نامه از نخست وزیر عراق خواسته است این پیام را به آمریکایی‌ها بدهد که هر چه زودتر خاک عراق را ترک کنند.

میرابیان در خصوص اقدامات الکاظمی پیرامون خروج آمریکا از عراق به عنوان نخست وزیر این کشور گفت: آنچه طی سه دوره مذاکره الکاظمی با آمریکایی‌ها صورت گرفته بحث تقلیل و کاهش نیرو‌های آمریکا در عراق بوده و در طول این سه دور مذاکره هیچ گاه الکاظمی بحث خروج کامل آمریکایی‌ها را مطرح نکرده است. براساس همین سناریو هادی العامری از الکاظمی خواسته که صراحتا از آمریکایی‌ها بخواهد که خاک عراق را هر چه زودتر ترک کنند.

نظر شما