شناسهٔ خبر: 48172353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس انجمن مدیریت صنعتی ایران:

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ۸۴۰ هزار شغل در کشور شد

سنندج- رئیس انجمن مدیریت صنعتی ایران از تعطیلی ۸۴۰ هزار شغل به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار عادل آذر ظهر امروز در همایش ملی کسب و کار که در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: پدیده ها نوظهور باعث تغییر تعریف مدیریت بحران شده است.

عادل آذر عنوان کرد: با همه گیری ویروس کرونا و افزایش مشکلات و موانع آن در جامعه، تعریف بحران و روش‌های برخورد با آن تغییر کرده است.

وی به مدیریت این پدیده‌های نوظهور اشاره کرد و افزود: با رعایت دو نکته نظری می‌توان این پدیده‌ها را مدیریت کرد که شامل یادگیری از طبیعت و خدمات نرم که همان صنعت چهارم است می‌شود.

رئیس انجمن مدیریت صنعتی ایران عنوان کرد: بیشتر مشاغل در ایران سنتی است و که دچار ضرر بیشتر شده‌اند و باید راهکارهای برای مدیریت و شناسایی آنها در نظر گرفته شود.

وی تاثیرات کرونا بر مشاغل را بسیار مخرب دانست و گفت: ویروس کرونا باعث تعطیلی بیش از ۸۴۰هزار شغل در کشور شده است که برای بازسازی و برگشت این مشاغل به قبل از گسترش این ویروس نیازمند ۴هزار و ۸۰۰ میلیون تومانی است.

آذر در پایان برگزاری همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان را بسیار ارزشمند دانست و  اظهار کرد: برگزاری این همایش در زمان مناسب آن بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است و امیدوارم خروجی مناسبی به همراه داشته باشد و منجر به بهبود شرایط بحرانی کشور شود.

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این همایش اهمیت کسب و کار در شرایط بحرانی را نیاز امروز جامعه کشور دانست.

رحمت صادقی بیان کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و تاثیرات آن بر جامعه، امروزه اهمیت کسب و کار در شرایط بحرانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که لازم است دانشگاه ها برای اثر گذاری و بهبود شرایط جامعه تلاش مناسب را انجام دهند.

وی اهداف کلی دانشگاه ها را دو مورد عنوان کرد و گفت: هدف اصلی دانشگاه‌ها بحث تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که باعث شخصیت دهی به دانشجویان می شود و مورد دوم اثرگذاری و مسئولیت اجتماعی است.

صادقی به لزوم و اهمیت برگزاری همایش های تخصصی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان با توجه به نیاز جامعه در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: در مدیریت بحران باید تغییراتی ایجاد شود و به لحاظ روانی جامعه را برای برخورد با آن آماده کرد.

وی ویروس کرونا را یک چالش برای حوزه آموزش دانست و افزود: خوشبختانه جامعه دانشگاهی با موفقیت با ویروس کرونا برخورد کردند و توانستند آن را به فرصت تبدیل کنند و امیدواریم به زودی شرایط برای برگذاری همایش و برنامه ها به صورت حضوری فراهم شود.

نظر شما