شناسهٔ خبر: 48165761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فروش میلیونی حلقه های تایر در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت کویر تایر بیرجند از فروش یک میلیون و ۹۹۰ هزار تایرسواری در ۶ ماهه‌ نخست سال مالی این کارخانه خبر داد.

صاحب‌خبر -

زینلی مدیر عامل شرکت کویر تایر بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه در ۶ ماهه‌  نخست سال مالی یک میلیون و ۹۹۰ هزار تایرسواری فروش رفته است گفت: ارزش فروش محصول تایر ۹۸۶ میلیارد تومان است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر کویر تایر ۲۰ درصد نیاز کشور را به انواع تایر رادیال سواری تأمین می کند افزود: طی این مدت ۳۳ سایز تایر رادیال سواری از رینگ ۱۳ تا ۲۰ در طرح و گل‌های مختلف در این کارخانه تولید شده است.

زینلی با بیان اینکه از طرح‌های توسعه‌  این کارخانه تولید ۵۰ هزار تن انواع تایر tbr و otr است اظهار کرد: تولید ۲۰ هزار تن سیم استیل ازجمله‌ی این طرح هاست.

مدیر عامل شرکت کویر تایر بیرجند با اشاره به اینکه تولید ۲۰ مگاوات برق نیز در این کارخانه از برنامه‌های آینده این کارخانه است ادامه داد: از این میزان ۱۰ مگاوات از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی و ۱۰ مگاوات از طریق نیروگاه دیزلی تامین خواهد شد.

اشتغال بیش از هزار نفر در کارخانه کویر

زینلی مدیر عامل شرکت کویر تایر بیرجند گفت: هزار و ۲۶۷ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

او با اشاره به اینکه این افراد در بخش‌های تولید، فنی، تکنولوژی، تضمین کیفیت اداری و مالی مشغول به کارهستند افزود: این کارخانه تاکنون توانسته ۱۳ دستگاه پرس پخت تایر برای نخستین بار در کشور بسازد.

زینلی اظهارکرد: از مشکلات کارخانه روند رو به رشد نرخ مواد اولیه مصرفی و افزایش هزینه ها، از طرفی تعزیراتی بودن نرخ فروش تایر و ثابت بودن نرخ فروش تایر از مشکلات این کارخانه است.

انتهای پیام / ط آ

نظر شما