شناسهٔ خبر: 48114283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جولان هنجارشکنی و آسیب اجتماعی در سواحل و مناطق گردشگری مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از وضعیت رها شده سواحل و مناطق گردشگری استان، گفت: جولان هنجار شکنی در نوار ساحلی،توریستی و گردشگری استان به قیمت توجه به مسائل اقتصادی صورت می‌گیرد و این غفلت غیرقابل جبران است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به وجود ناهنجاری‌ها و آسیب‌های متعدد در سواحل و مناطق توریستی و گردشگری نوار ساحلی مازندران ، اظهار کرد: جولان هنجار شکنی و وجود معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سواحل استان بسیار نگران کننده است و این مسائل و مشکلات به وجود آمده، زیبنده این استان نیست.

وی با اشاره به ابراز نگرانی خانواده‌های معزز شهدا،دلسوزان، شخصیت‌های متدین و روحانیون نسبت به مشکلات و معضلات سواحل، افزود: متاسفانه سواحل استان بدون هیچ‌گونه نظارتی به حال خود رها شده است و هیچ گونه نظارتی در بخش‌های ساحلی و مناطق گردشگری و توریستی استان صورت نمی‌گیرد و هیچ متولی در استان پاسخگوی این شرایط در سواحل استان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از وضعیت نگران کننده در سواحل استان، تصریح کرد: نگاه برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه سواحل و مناطق توریستی و گردشگری صرفا مسئله اقتصادی و کسب درآمد است که متاسفانه با این نگاه شاهد این حجم از هنجارشکنی و وجود آسیب‌های فراوان در مناطق ساحلی و گردشگری استان هستیم.

این عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به ویژگی های مردم متدین و ولایت‌مدار مازندران و توجه مردم فهیم استان به مسائل معنوی، دینی و مذهبی، تاکید کرد: مردم فهیم و ولایتمدار مازندران این گونه هنجار شکنی ها را در مناطق توریستی و گردشگری نمی‌پذیرند و قطعا تحمل نخواهند کرد.

شکریان با تاکید بر برخورد قانونی با هنجارشکنان در سواحل استان، خاطرنشان کرد: مسوولان استان و متولیان حوزه سواحل و مناطق توریستی با توجه به ویژگی‌های گردشگری استان باید تمام مقدمات این مناطق را با پیوست‌های فرهنگی آن لحاظ کرده و برای جذب توریست و گردشگر برنامه ریزی کنند تا شاهد اینگونه رفتارها و هنجارشکنی‌ها در استان نباشیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی روحانیون و برخی گروه‌های فرهنگی تبلیغی در سواحل و مناطق گردشگری استان، بیان کرد: برای سالم‌سازی طرح‌های دریا همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ضروری است و باید از ظرفیت همه نهادهای فرهنگی برای هرچه بهتر برگزار شدن طرح‌ها در سواحل استان بهره گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما