شناسهٔ خبر: 48108852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با اجرای طرح اطفای حریق؛

سطح ایمنی در بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس و هرمز ارتقاء می یابد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات اجرایی طرح اطفای حریق در بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس و جزیره هرمز به منظور ارتقای سطح ایمنی این بنادر و پیشگیری از بروز حوادث خسارت آفرین در پایانه های دریایی درحال انجام است و تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

علیرضا محمدی کرجی ران روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود:  اجرایی طرح اطفای حریق در بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس و هرمز از فروردین ماه امسال مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی آغاز شده است.

وی هزینه اجرای این طرح را افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: این طرح شامل ۲۴۰۰ متر لوله از نوع فولادی و پلی اتیلن، نصب ۲ ایستگاه پمپاژ شناور، نصب هشت عدد پمپ (دیزل پمپ، الکتروپمپ و جوکی پمپ) و همچنین ۵۴ عدد تجهیزات اطفاءیحریق (هیدرانت، برج مانیتور، هوز باکس و هوز ریل) است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مهم ترین هدف اجرای سامانه اطفای حریق را افزایش ایمنی در این پایانه های پرتردد مسافری دریایی (شهید حقانی و هرمز)، تامین ایمنی محوطه ها و اسکله ها، پیشگیری از حوادث احتمالی آتش سوزی در شناورهای پهلو گرفته و همچنین جلوگیری از آسیب های جانی و مالی برشمرد.

کرجی ران، ارتقای توانمندی بنادر برای مقابله با حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی را به عنوان اولویت‌ مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهارداشت: در همین راستا، ایجاد تاسیسات اعلام و اطفای حریق از جمله مهم ترین نیازهای بنادر مسافری محسوب می شود.

 بندر شهید حقانی با بهره مندی از ۴۰ فروند شناور، بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می شود که از طریق آن، روزانه هزاران نفر مسافر و گردشگر به جزایر هرمز و قشم به صورت ایمن ترابری می شوند.

بندرگاه هرمز نیز به عنوان یکی از پایانه های دریایی پرتردد استان هرمزگان به شمار می رود که علاوه بر شناورهای مسافری، شناورهای تجاری و صیادی نیز در آن پهلو می گیرند؛ بر همین اساس ایجاد امکانات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی، یک اقدام مهم برای ارتقای ضریب ایمنی در این بنادر محسوب می شود.

نظر شما