شناسهٔ خبر: 48106772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حال و هوای ساحل مازندران در روزهای کرونایی

این روزها ساحل مازندران تنها در آخر هفته‌ها نیست که پر از مسافر می‌شود بلکه در کل ایام هفته دریا پر از مردمی است که دوست دارند باحضور در ساحلش به آرامش برسند؛ گویی در ساحل دریا خبری از کرونا نیست و کرونا اینجا پرکشیده است، نه خبری از ماسک است نه فاصله‌گذاری اجتماعی فقط همه وارد آب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از زیبایی‌های دریا هرچه بگوییم کم گفتیم و همین موضوع است که سالانه مردم زیادی را به سمت خود می‌کشاند، مردمی که از استان‌های دیگر یا خارج از کشور که با رسیدن و حضور در ساحل زیبا و قدم زدن و خیره شدن به زیبایی‌های بیکران به آرامش برسند، نگاه‌هایی که گم می‌شوند اما دوست ندارند از نگاه کردند دست بردارند.

وقتی وارد ساحل پر از شن می‌شویم به هیچ چیز نمی‌توان فکر نمی‌کرد فقط دوست داری سکوت همه فضا را پر کند جالب است حتی شلوغی‌های اطراف نیز به چشمت نمی‌آید تنها آبی بیکران است که جذبت می‌کند.

خبرهای مختلفی از غرق شدن افراد در طول سالیان گذشته شنیدم اما وقتی در عمق آب خیره می‌شود هیچ چیز جز سخاوت را نمی‌توان در آبی بیکران دید و نمی‌توان به گردن دریا انداخت.

 

موج‌هایش پشت سر به سمت ساحل روانه می‌شود اما تمامی ندارد در عمق این همه سکوت این خیال انسان است که دیگر به هزار راه نمی‌رود فقط سکوت است سکوت در اوج غوغا و هیاهو این است حکایت دریایی که سالیان سال است مازندران را به استان میزبان و گردشگرپذیر تبدیل کرده است.

فصل گرم سال است و این روزها ساحل مازندران پر از مسافرانی است که از دور و نزدیک خودشان را به ساحل می‌رسانند در کنار مردم بومی که سال‌ها اگر وقت کنند و دل‌شان خیلی پر بزند خودشان را به دریا می‌رسانند وقتی به ساحل می‌رسند و حضور مسافران را می‌بینند تنها باخود می‌گویند فکر کنیم فقط ما مازندرانی‌ها سری به دریا نمی‌زنیم.

 

شاید در گام نخست که قدمت را روی شن‌ها بگذاری حس خاصی دست بدهد اما بعد از آن دیگر قدم‌هایت دست خودت نیست چرا که این دریا است که فرد را به سمت خود می‌کشد.

این روزها ساحل مازندران تنها در آخر هفته‌ها نیست که پر از مسافر می‌شود بلکه در کل ایام هفته دریا پر از مردمی است که دوست دارند باحضور در ساحلش به آرامش برسند؛ گویی در ساحل دریا خبری از کرونا نیست و کرونا اینجا پرکشیده است.

 

 

نه خبری از ماسک است نه فاصله‌گذاری اجتماعی فقط همه وارد آب می‌شوند حتی گذری کوتاه اما محال است تنی به آب نزنند.

*کم توجهی به توصیه ها و هشدارها

علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از همان ابتدای روزهای گرم باتوجه به شرایط کرونایی اعلام شد امسال طرح‌های دریا اجرا نمی‌شود و تنها برای رعایت مسائل پیشگیرانه ناجیان غریق را در طول نوار ساحلی استان مستقر کردیم.

 

وی افزود: حتی باوجود اینکه در برخی از سواحل استان ناجی غریق مستقر هستند برخی با ناجیان غریق درگیر شده و برای راحتی خود به مناطق و نقاط کور می‌روند و حتی دچار حادثه هم می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی و استقرار تیم فرهنگی در سواحل استان، تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی بیشتر در ۵۰۰ نقطه شنا ممنوع تابلو نصب کردیم تا مردم بدانند که احتمال بروز حوادث وجود دارد ولی مردم توجهی به تابلوها نمی‌کنند.

 

این مسؤول با بیان اینکه هفته پیش رو مچ‌بندهای هوشمند در اختیار سرناجیان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: باتوجه به وضعیت کرونایی در استان و افزایش شهرهای قرمز لازم است توصیه‌ها و هشدارها جدی گرفته شود.

*پرهیز از شنا در شب و همچنین شنا در دریای مواج

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: باتوجه به شرایط کرونایی متاسفانه توصیه‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

 

وی با اشاره به پرهیز از شنا در شب و همچنین شنا در دریای مواج، افزود: این مسائل را بارها و بارها اعلام می‌کنیم و تذکر می‌دهیم ولی جدی گرفته نمی‌شود.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: متاسفانه بری تذکرهای ناجیان غریق را نیز مانع شادی خود می‌دانند و اصلا توجه نمی‌کنند.

 

به گزارش فارس، این روزها در ساحل مازندران ساده‌انگاری به حدی رسیده که حتی برخی کرونا را فراموش کردند و بدون توجه به هشدارها و پروتکل‌ها وارد دریا می‌شوند درحالی‌که اتفاقات تلخی در دریا رقم خورد که اگر همه افرادی که دچار حادثه شدند اگر به قبل برگردند هیچ کدام این اشتباهات را تکرار نخواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

نظر شما