شناسهٔ خبر: 48072065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان قم:

بیش از ۱۹ هزار دانش‌آموز قمی در کنکور شرکت می‌کنند

قم ـ ایرنا ـ نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان قم گفت: در رقابت‌های کنکور سال جاری، بیش از ۱۹ هزار دانش‌آموز استان قم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عباس حبیب‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری روز نخست آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور (کنکور) در دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آزمون کنکور سال ۱۴۰۰ در چهار روز برگزار می‌شود که نخستین روز این آزمون امروز (۹ تیر) همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد. 

وی افزود: روز اول، آزمون گروه هنر در دانشگاه قم؛ روز دوم، آزمون گروه‌های ریاضی و انسانی در دانشگاه‌های قم، آزاد و مفید و ۳۶ مدرسه؛ روز سوم، آزمون گروه تجربی در دانشگاه‌های قم، آزاد و مفید و ۳۶ مدرسه و روز چهارم، آزمون گروه زبان‌های خارجه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همه حوزه‌های برگزاری کنکور زیر نظر دانشگاه قم است، ادامه داد: تعداد داوطلبان گروه هنر یک‌هزار و ۴۳۵ تَن؛ گروه ریاضی و انسانی در مجموع ۷‌هزار و ۸۳۷ تن؛ گروه تجربی ۸‌هزار و ۸۹ تن و گروه زبان‌های خارجی ۲هزار و ۲۵۵ تن هستند. 

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه نامه های بهداشتی، فاصله صندلی های آزمون که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده؛ حدود ۱.۵ تا ۱.۸ متر است.   

وی گفت: افرادی از میان داوطلبان وجود دارند که درگیر بیماری کووید-۱۹ هستند که سازمان سنجش شماره ملی تمام داوطلبان را به وزارت بهداشت داده و این وزارتخانه شماره ملی اشخاصی که آزمایش (تست) کرونای آن‌ها مثبت شده را، دوباره به سازمان سنجش ابلاغ کرده و در نهایت سازمان سنجش نیز به حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری ارسال کرده است. 

وی افزود: تاکنون ۱۲۳ تن از داوطلبان کنکور سراسری در کل کشور آزمایش کرونای مثبت داشته‌اند که حوزه تمامی این داوطلبان بیمارستان‌هاست و برای برگزاری آزمون، حوزه‌های بیمارستانی برای این بیماران تعبیه شده است.

حبیب‌زاده گفت: در حوزه‌های کنکور نیز اتاقی در نظر گرفته شده تا افرادی که چنانچه حال نامساعدی دارند و یا میزان حرارت بدن آن‌ها بیش از حد مجاز است، در آن اتاق مدنظر آزمون خود را بدهند و لازم به ذکر است که تمام افراد حوزه تب‌سنجی نمی‌شوند، چرا که امکان تراکم و تجمع در شرایط نامناسب بیماری کرونا وجود دارد.

وی افزود: در مورد محیط آزمون و صندلی داوطلبان نیز می‌توان این امر را متذکر شد که از روزهای گذشته محل برگزاری آزمون و صندلی داوطلبان ضدعفونی‌ شده‌اند، همچنین پس از آزمون نیز مجدد این روند ضدعفونی محیط و صندلی‌ها انجام می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان قم خاطرنشان کرد: همچنین داوطلبان مبتلا به کرونا در حوزه‌های بیمارستانی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، آزمون می‌دهند.  

وی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید و بیان کرد: همه داوطلبان، ضمن حفظ آرامش خود، باید به همراه خود «ماسک» داشته باشند و اگر کسی به هر دلیلی ماسک همراه خود نداشته باشد؛ در محل برگزاری آزمون، ماسک‌های بهداشتی توسط افراد مشخصی بین داوطلبان توزیع می‌شود.

داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه ها (کنکور)، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه کنند.  

بیش از ۱۹ هزار دانش‌آموز قمی در کنکور شرکت می‌کنند عباس حبیب‌زاده، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان قم

نظر شما