شناسهٔ خبر: 48056109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تخریب ۷۲ خانه و آوارگی ده‌ها فلسطینی طی سه ماه

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در نامه‌های جداگانه به دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی، درباره خطرات حملات خشونت‌بار و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی از تخریب ۷۲ ساختمان و آوارگی ۷۸ شهروند فلسطینی طی تنها سه ماه خبر داد.

وی گفت که در نتیجه تخریب خانه‌های فلسطینیان طی سه ماه گذشته ۷۸ شهروند فلسطینی آواره شده‌اند که ۴۷ نفر آن‌ها کودک و ۱۵ نفر زن هستند و خسارت‌هایی نیز به ۳۵۷ نفر وارد آمده است.

منصور همچنین در نامه‌های خود آورده است که حدود ۲۱۸ خانواده فلسطینی شامل ۹۷۰ نفر از جمله ۴۲۴ نفر نیز پرونده‌هایی در دادگاه اسرائیلی در خصوص تخلیه خانه‌هایشان دارند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، نماینده فلسطین در سازمان ملل همچنین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی تنها در هفته جاری از اجرای طرح تخریب بزرگ و صدور صد‌ها حکم تخریب در سراسر کرانه باختری از جمله قدس شرقی خبر داده و مدعی شد که ساخت و ساز‌های غیر مجاز علت اجرای این تخریب‌ها است با وجود آنکه این رژیم در دو سال گذشته نزدیک به ۹۹ درصد درخواست صدور مجوز ساخت فلسطینیان را رد کرده است.

منصور به خشونت شهرک‌نشینان در سراسر کرانه باختری با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی و نیز شهادت «احمد زاهر بنی شمسه» نوجوان ۱۶ ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست اشاره کرده است.

وی همچنین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با وجود برقراری آتش‌بس در غزه به حملات خود ادامه می‌دهد که نقض توافق آتش‌بس است.

نظر شما