شناسهٔ خبر: 48041867 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده غرض ورزانه از هوش مصنوعی/ تعمیم سیستم یک کشور به کشور دیگر قابل قبول نیست

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد مدل های هوش مصنوعی که از داده های حوزه بهداشت و درمان کشورهای ثروتمند به دست می آید قابل استفاده در دیگر کشورهای جهان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، سازمان بهداشت جهانی خواستار توجه به ملاحظات اخلاقی و حقوق بشری در زمان استفاده از ابزار درمانی و بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی شده است.

این سازمان معتقد است داده هایی که از افراد ثروتمند با درآمد بالا در کشورهای توسعه یافته برای طراحی مدل های بهداشت و درمان مبتنی بر هوش مصنوعی جمع آوری شده در کشورهای دیگر و برای افرادی که درآمد کم و متوسط دارند، قابل استفاده نیست.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است باید تنوع اجتماعی و اقتصادی و نیز شرایط بهداشتی و درمانی تک تک کشورها در زمان تولید ابزار دیجیتال برای استفاده در جوامع مختلف رعایت شود و تعمیم سیستم یک کشور به کشوری دیگر قابل قبول نیست. از این طریق می توان سیستم های درمانی جدید و تاثیرگذاری ابداع کرد که در آنها هوش مصنوعی ابزار غرض ورزی و نقض بی طرفی نخواهند بود

سازمان مذکور هشدار داده غفلت در این زمینه منجر به تصمیم گیری های حیاتی حوزه بهداشت و درمان توسط ماشین ها و نه انسان ها و بیماران خواهد شد و نتیجه این امر از دست رفتن خودمختاری انسان ها و ارائه بی ضابطه و غلط خدمات حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما