شناسهٔ خبر: 48021781 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اثر مثبت شستا بر شاخص بورس امروز

شاخص کل بورس تهران امروز هفتم تیرماه با رشد ۲ هزار واحدی کار خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (هفتم تیرماه) در ارتفاع یک میلیون و 239 هزار واحد قرار گرفته است.

نقشه بازار در 7 تیر 1400

نماد‌های شستا  بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، شتران و شپنا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.
شاخص بورس با رشد 2 هزار واحدی آغاز به کار کرد

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

استارت معاملات خودرو با تابلوی سبز رنگ در مدار 0.32 درصد؛ معاملات در محدوده 2198 ریال با مشارکت کمتر از 2 درصدی حقوقی ها آغاز شد.

نفتی ها نیز امروز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می‌کنند.

 در این میان شبریز، شسپا و شرانل با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت داد و ستد می شوند. شپنا، شتران، شبریز، شسپا، شاوان و شنفت منفی و متعادل اند.

فولاد با قیمت 1047 تومان افت 2 درصدی و فملی با قیمت 1208 تومان افت بیش از 1 درصدی دارد.

 

در گروه بزرگان بانکی نیز،  وتجارت با قیمت 266.7 تومان در سقف روزانه با صف خرید 90 میلیونی همراه شده و حجم معاملات آن از 130 میلیون عبور کرده است؛ خرید حقیقی 92 درصد و حقوقی 8 درصد.

 

وبصادر با قیمت 233.4 تومان در حداکثر روزانه تقاضای خرید بیش از 280 میلیونی دارد و جابجایی 135 میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی 99 درصد.

وبملت افزایش بیش از 4 درصدی با قیمت 433 تومان دارد و دادوستد 90 میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی 96 درصد و حقوقی 4 درصد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت دو هزار و ۱۲واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۶هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۵۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

صف‌های خرید حدود ۶۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۳۶۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۶۹۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا  ساعت 9:53 دقیقه ،بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، برکت و خزر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو بیش از ۱۶۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید لطیف، وبصادر و اخابر در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۱۰میلیارد تومان (۷۶درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۵۰میلیارد تومان (۳۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۴نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف محصولات کاغذی لطیف به ۳۲.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۱۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۰۵میلیارد تومان می‌شود.  همچنین در طرف دیگر معاملات «محصولات کاغذی» با تقاضای ۲۵۵میلیارد تومانی همراه شد.

 

  

نظر شما