شناسهٔ خبر: 48012664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار سردشت:

جانبازان شیمیایی نماد مقاومت و خانواده‌های آنان جلوه‌ای از ایثار هستند

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: جانبازان شیمیایی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر خونخواری استکبار جهانی و ایادی آن و خانواده هایشان نیز الگو و جلوه‌ای از ایثار و فداکاری هستند.

صاحب‌خبر -

اقصی نخشی‌پور روز یکشنبه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان شیمیایی این شهرستان اظهار داشت: بمباران شیمیایی سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح و جنگ افزارهای نامتعارف شیمیایی در تاریخ ثبت شده و این حادثه ناگوار تاریخی تابلوی مظلومیت مردم این شهر و حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران و باطل بودن ادعاهای استکبار را در جهان به اثبات رسانده است.

وی افزود: بایستی ضمن ارج نهادن به این فرهنگ والای ایثار و شهادت، آن را به نسل های جوان منتقل کرد و یاد و خاطره دلیر مردان غیور ایران اسلامی و شهدای والامقام این حادثه را برای همیشه در اذهان زنده نگه داشت.

 وی تاکید کرد: تجلیل از جانبازان و ایثارگران و خانواده های صبور آنها ارزش نهادن به مقام شامخ شهدا ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید بیعت با آرمان های والای نظام و انقلاب اسلامی است.

 مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن یاد و خاطره شهدای معظم بمباران شیمیایی سردشت گفت: مردم این دیار الگوی ایثار و فداکاری در کشور هستند چرا که حتی با یک فاجعه انسانی بزرگ حاضر به ترک شهر و خانه خود نشدند و جانانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

 سعید عطاری افزود: فداکاری و از خودگذشتگی مردم این دیار در مقابل دشمنان امنیت و آسایش امروز را برای جامعه خود به ارمغان آورد، این مقاومت و ایثار را باید ارج نهاد.

در این دیدار مسوولان به مناسبت سی و چهارمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت از خانواده معظم شهید ابراهیم عدالت، جانبازان شیمیایی ۶۰ و ۴۰ درصد حسن گل پرور و نسرین قادرزاده دلجویی و عیادت کردند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با عراق واقع شده است؛ این شهرستان دارای سه بخش ربط ، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا و ۴ شهر است.

این شهرستان در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد که در این فاجعه انسانی ۱۲۰ نفر شهید و بیش از ۲ هزار نفر مصدوم شدند.

نظر شما